5 съвета за по-добри решения в бизнеса

5 съвета за по-добри решения в бизнеса

Големите решения са едни от най-силните жестове, които вдъхват доверие в лидерите и мениджърите. Въпреки че са наясно с този факт, много шефове не успяват или пък не умеят да вземат решения както трябва.

Някои отлагат, други действат колебливо. И в двата случая респектът на служителите към тях намалява.

Има 5 съвета, които ще ви помогнат да вземате бързо добре обмислени решения.

1. Спрете да гоните съвършенството. Много успешни лидери предпочитат доклада или проекта да бъдат изготвени и предадени на 80% няколко часа преди крайния срок, отколкото да ги получат напълно готови 5 минути след срока. 

Поука:не живейте със свръхизискването всичко да бъде перфектно. Вместо да гоните невъзможното, вземете решение без да имате абсолютно всички отговори на въпросите си. Ще ги получите в движение.

2. Бъдете независими. Тези, които раждат добри решения, са „независими в сътрудничеството“. Съберете информация от експертите в компанията, поговорете с тях в лична среща и действайте бързо, без да чакате прекалено дълго за специалния им доклад.

3. Изключвайте ума си. Прозрението идва тогава, когато най-малко го очаквате. Ако си почивате или се съсредоточите върху друг проблем, ще дадете време на мозъка си да складира и обработи информацията и да излезе с най-доброто решение.

4. Не се борете с проблема, а го решавайте. Предприемането на курс на действие се базира повече на интуицията, която много често води до успех, отколкото на анализа и стократно премисляне. Доверете се на вътрешния си глас.

5. Приемете грешките си. Ако чувствате, че сте сбъркали и не сте взели правилното решение, поемете отговорност. Дори да сте сгрешили, служителите ви ще ви уважават повече заради проявения кураж.

По материали на OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ