5 съвета за по-добри решения в бизнеса
Големите решения са едни от най-силните жестове, които вдъхват доверие в лидерите и мениджърите. Въпреки че са наясно с този факт, много шефове не успяват или пък не умеят да вземат решения както трябва.
Някои отлагат, други действат колебливо. И в двата случая респектът на служителите към тях намалява.
Има 5 съвета, които ще ви помогнат да вземате бързо добре обмислени решения.
1. Спрете да гоните съвършенството. Много успешни лидери предпочитат доклада или проекта да бъдат изготвени и предадени на 80% няколко часа преди крайния срок, отколкото да ги получат напълно готови 5 минути след срока.
Поука:не живейте със свръхизискването всичко да бъде перфектно. Вместо да гоните невъзможното, вземете решение без да имате абсолютно всички отговори на въпросите си. Ще ги получите в движение.
2. Бъдете независими. Тези, които раждат добри решения, са „независими в сътрудничеството“. Съберете информация от експертите в компанията, поговорете с тях в лична среща и действайте бързо, без да чакате прекалено дълго за специалния им доклад.
3. Изключвайте ума си. Прозрението идва тогава, когато най-малко го очаквате. Ако си почивате или се съсредоточите върху друг проблем, ще дадете време на мозъка си да складира и обработи информацията и да излезе с най-доброто решение.
4. Не се борете с проблема, а го решавайте. Предприемането на курс на действие се базира повече на интуицията, която много често води до успех, отколкото на анализа и стократно премисляне. Доверете се на вътрешния си глас.
5. Приемете грешките си. Ако чувствате, че сте сбъркали и не сте взели правилното решение, поемете отговорност. Дори да сте сгрешили, служителите ви ще ви уважават повече заради проявения кураж.
По материали на OpenForum
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.