Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Банки продадоха $5,5 млрд. от дълга на Мъск за покупката на Twitter

Банките, водени от Morgan Stanley продадоха 5,5 млрд. долара от около 13 млрд. долара дълг, който отпуснаха, за да подкрепят придобиването на социалната мрежа Twitter, сега наречена Х, от Илон Мъск за 44 млрд. долара през 2022 г., предаде Ройтерс.
Придобиването беше финансирано с обезпечен срочен заем в размер на 6,5 млрд. долара, револвираща кредитна линия в размер на 500 млн. долара, необезпечен заем в размер на 3 млрд. долара и обезпечени заеми в размер на 3 млрд. долара.
Един от източниците на инвеститора заяви, че сделката е била предложена на малка група инвеститори от банковия консорциум, който включва още Bank of America, Barclays, Mitsubishi UFJ, BNP Paribas, Mizuho и Societe Generale. Според източник на Ройтерс те са търсили минимални ангажименти в размер на стотици милиони долари.Миналата седмица банките предложиха сделката на пазара с намерението да продадат дълга на цена от 90-95 цента за долар, но успяха да го продадат на по-висока цена от 97 цента, каза първият източник.
Инвеститорите ще получат доходност от 11%, добави той.
Това е единственият известен втори опит на банките да продадат дълга. В края на 2022 г. опитът за продажба на необезпечения заем привлече оферти в диапазона от 60 цента за долар, което би означавало, че банките ще поемат голяма загуба от номиналната стойност на дълга, каза източникът на инвеститора.При цена от 97 цента е вероятно да са продадени с печалба, добавя той.
Обикновено банките продават такива заеми на инвеститори скоро след сключването на сделката, но в случая с Х те са продължили да го държат. Мащабните промени на Мъск в платформата, включително уволнението на много хора, които работеха за модериране на съдържанието, и една от публикациите му в X, отблъснаха рекламодателите и удариха приходите. Това намали стойността на дълга, тъй като рискът от неизпълнение нарасна.
Но банките бяха уверени, че ще намерят повече подкрепа сред инвеститорите след победата на Тръмп на изборите през ноември, а появата на Мъск като близък помощник на новия президент се очакваше да увеличи трафика към платформата X.
Един инвеститор, който не е участвал в сделката, заяви, че купувачите вероятно са се чувствали по-уверени по отношение на бизнеса.
Според по-ранния доклад на Bloomberg News един от мотивите за продажба е, че инвеститорите ще получат експозиция към дела на X в стартъпа за изкуствен интелект xAI на Мъск.
Друг инвеститорски източник от голям мениджър на високодоходни фондове, на когото е бил предложен заемът, обаче заяви, че е отказал, тъй като не е ясно дали близостта на Мъск е дала достатъчно голям тласък на приходите на X, за да го оправдае да купува дълг без кредитен рейтинг дори на цена 90-95 цента за долар.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Администрацията в САЩ предвижда да закрие 10 посолства и 17 консулства по целия свят
Свят |Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.