ЕЦБ се обръща към изкуствения интелект след грешни прогнози за инфлацията

ЕЦБ се обръща към изкуствения интелект след грешни прогнози за инфлацията

Европейската централна банка разглежда как изкуственият интелект може да помогне за подобряване на нейното разбиране за инфлацията, след като години наред подценяваше ценовия натиск и отлагаше началото на най-агресивната кампания за затягане на паричната политиката в своята история, пише Ройтерс.

Присъединявайки се към множеството фирми, които вече използват ИИ, ЕЦБ сега проучва начини за обработка и анализ на милиони точки от данни, включително публични данни за цените, корпоративни статистики, новинарски статии и банкови надзорни документи, за да произвежда по-добър анализ за политически решения.

„ИИ ни предлага нови начини да събираме, пресяваме, анализираме и интерпретираме това богатство от налични данни, така че прозренията да могат да бъдат включени в работата на области като статистика, управление на риска, банков надзор и анализ на паричната политика“, се казва в публикация в блога на ЕЦБ.

Европейската централна банка от години подценява инфлацията и някои експерти открито поставят под съмнение нейните модели, които се уповават на числа, изискващи постоянни ревизии нагоре.

Сред инициативи за изкуствен интелект на централната банка е такава, която да й позволи да задълбочи разбирането си за поведението при определяне на цените и динамиката на инфлацията, се казва още в блога.

Използвайки уеб скрапинг (извличане на данни от уебсайтове), ЕЦБ може да събира маси от данни за цените в реално време, но цифрите са неструктурирани и неподходящи за изчисляване на инфлацията. Така че ЕЦБ иска да използва ИИ за структуриране на данни и подобряване на анализа им, се казва в съобщението.

Друга инициатива е да се автоматизира процеса на класифициране на данни от десетки милиони фирми, банки и субекти от публичния сектор, така че да има по-добро разбиране на тяхното финансово състояние.

ЕЦБ също така се надява да използва ИИ, за да опрости комуникацията с хората, отвръщайки на критиците, които казват, че нейният прекалено сложен технически език е невъзможен за разбиране от обикновените хора.

„Един голям езиков модел може също така да помогне за подобряване на текстовете, написани от членовете на персонала, което прави комуникацията на ЕЦБ по-лесна за разбиране от обществеността“, коментират от банката.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ