Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейските луксозни акции излизат от мода
Европейските компании за луксозни стоки заблестяха по време на Седмицата на модата в Париж, но апетитът на инвеститорите към техните акции намалява на фона на забавянето на икономиката на Китай и несигурността относно лихвените проценти, пише Ройтерс.
След като започнаха 2023 г. със силно представяне, подкрепени от надеждата за бързо увеличаване на продажбите в Китай след три години на пандемични ограничения и следпандемичен бум на разходите в САЩ, индексът STOXX Europe Luxury 10, който включва гиганти от сектора като LVMH, Kering, Richemont и Hermes, наскоро публикува най-големия си тримесечен спад от 2020 г.
Стойността на 10-те компании от индекса е намаляла с около 175 млрд. долара от края на март насам, тъй като възстановяването на Китай е нестабилно и растежът се забавя, докато високата инфлация и нарастващите лихвени проценти принуждават купувачите в САЩ да затегнат кесията.
„Секторът се понижи рязко през последните 2-3 месеца, поради комбинация от повишаващи се лихвени проценти, позициониране на инвеститорите и очакване на съкращения на печалбите“, каза Бернард Аконг от UBS O'Connor Global Multi-Strategy Alpha.
Въпреки че индексът „Големите 10“ на компаниите за луксозни стоки все още е нагоре с 20% на годишна база, последното трето тримесечие отбеляза най-лошото тримесечно представяне в сравнение със STOXX 600, който се понижи със 2,5%.
Аконг акцентира върху нарастващата загриженост относно перспективите за потреблението на луксозни стоки в САЩ, Европа и Китай, възглед, споделен и от Питър Гарнри, ръководител на стратегията за акции в Saxo Bank.
„Неотдавнашният спад на акциите на европейските компании за луксозни стоки отразява несигурността около европейската икономика, а също и неравномерните перспективи за растеж на китайската икономика“, каза Гарнри.
Колко зле изглеждат нещата може да стане по-ясно през следващите седмици, тъй като няколко от най-големите европейски луксозни групи публикуват тримесечни финансови отчети, започвайки с LVMH на 10 октомври.
Преднината на луксозните акции
Въпреки че пазарните оценки на луксозните акции са намалели, те все още са доста по-напред от останалата част от пазара. 12-месечното съотношение цена-печалба на LVMH е около 21, а на Richemont е 15,6, в сравнение с около 12 за STOXX 600, показват данни на LSEG.
Въпреки това, в друг знак за променящата се пазарна среда, миналият месец датският производител на лекарства Novo Nordisk измести LVMH от най-ценната компания, листната на борсите в Европа.
Краят на продължилата две години и половина доминация на френската луксозна група беше до голяма степен отдадено на загубата на инвеститорски апетит към луксозни акции, както и на растежа на търсенето на лекарството против затлъстяване на Novo Nordisk.
Някои анализатори вече подхождат по-внимателно към луксозния сектор, като миналата седмица UBS намали прогнозите си, за да отчете риска от забавяне на китайското потребление.
Morgan Stanley намали с 6% прогнозата си за печалба на акция за луксозни стоки за 2024 г., докато Bank of America понижи прогнозата си със 7%. В прогнозата се казва, че купувачите в Съединените щати и Европа харчат по-малко, отколкото след пандемията.
Данните за кредитните карти от Съединените щати показват, че разходите за луксозни модни стоки са намалели с 16% на годишна база през юли и август.
Гери Фаулър, ръководител на европейската капиталова стратегия и глобалната деривативна стратегия в UBS, каза, че рисковете при луксозните акции са започнали да стават по-очевидни през май.
Скрити диаманти?
Въпреки че консенсусът стана по-предпазлив, няколко пазарни играчи и анализатори остават оптимисти в дългосрочен план.
„Корекцията на сектора беше прекомерна“, посочиха анализатори от Bernstein, като добавиха, че компании като LVMH, които харчат за маркетинг и ограничаване на увеличението на цените, са най-добре позиционирани в несигурната икономическа среда.
Жил Гуйбо, ръководител на европейските капиталови стратегии в AXA Investment Mangers, беше предпазлив по-рано през годината поради изключително високите оценки, но сега проявява интерес
С оценките, които сега са по-близки до дългосрочните средни стойности, секторът е по-примамлив за Гуйбо, въпреки че той се придържа към по-ниския рейтинг, който държи от началото на 2023 г.
„Ще изчакаме тримесечните резултати, които трябва да потвърдят, че има забавяне“, каза той
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.