Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|НАП започва информационни кампании срещу укриването на осигуровки
НАП започва две информационни кампании: "Заплата в плик" и "Данъчно-осигурителни рискове". Целта им е да насърчи гражданите и бизнеса да спазват доброволно своите задължения и да запознае работниците и служителите с рисковете, ако се съгласяват да се осигуряват на по-нисък от реалния си доход, като вземат част от възнаграждението си в брой.
През последните години приходната агенция отчита трайно повишаване на доброволното спазване на данъчно-осигурителното законодателство. Наблюдава се намаляване на броя на рисовите лица и на потенциалната щета за фиска, като приходите от данъци и осигуровки за първите 6 месеца на 2022 г. достигнаха близо 15 млрд. лв. - с над 1,6 млрд. лв. повече в сравнение с миналата година.
Всеки човек може сам да изчисли колко би загубил през следващите години, ако не се осигурява върху заплатата, която получава в действителност чрез т. нар. "калкулатор на загубите" в сайта: https://zaplatavplik.bg. Приложението дава възможност на потребителите да разберат от колко средства ще се лишат в бъдеще под формата на неизплатени пари от болнични, майчинство, обезщетения за безработица, както и пенсии.
Чрез фейсбук страницата на НАП обществеността ще бъде информирана за ползите от внасянето на осигуровки върху реалния размер на заплатата, доброволното деклариране и плащане на данъци, изискването и съхранението на касовите бележки при покупка на стока или услуга.
Кампаниите ще продължат 3 месеца. В поредица от подкаст издания ще бъдат обсъждани теми като "заплата в плик", данъчни и осигурителни рискове в строителството, производството и продажбата на алкохол и на млечни продукти, електронната търговия и др. Потребителите ще могат да изразят и своето мнение по темата за недекларираните възнаграждения или т. нар. "заплата в плик", като попълнят анкетата на НАП.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.