Шефът на Bank of America не смята скорошните проблеми в банковия сектор за „криза“

Шефът на Bank of America не смята скорошните проблеми в банковия сектор за „криза“

Неотдавнашните сътресения, които засегнаха регионалните банки в САЩ, не достигнаха нивото на криза, а застраховката на депозитите, покрита от кредиторите, свърши добра работа за защита на клиентите. Това заяви пред Блумбърг главният изпълнителен директор на Bank of America Corp. Брайън Мойнихан.

„Криза е твърде силна дума и такива думи се използват често, въпреки че имаше „доста смущения за няколко седмици“, каза Мойнихан в четвъртък на организиран от Блумбърг форум в Ню Йорк.

Според него застраховката на депозитите „работи доста добре. „Индустрията плаща за депозитните премии. Ние се застраховаме. Правителството е посредникът, който дава гаранции, за да могат хората да повярват, че то е там. И те си връщат парите от нас“, коментира той.

Bank of America беше сред 11-те компании, които помогнаха за укрепването на закъсалата First Republic Bank с комбинирано вливане на депозити от 30 милиарда долара. First Republic Bank  беше изправена пред паника след фалита на Silicon Valley Bank. Bank of America допринесе 5 милиарда долара за усилията, които предвиждат депозитите да останат във  First Republic за поне 120 дни.

Предприетите стъпки бяха  с цел „да осигурят ликвидност, защото това беше въпрос на ликвидност“, каза Мойнихан.

Коментарите на Мойнихан идват след публикуването на финансовите резултати на Bank of America за първото тримесечие по-рано тази седмица, като фирмата се възползва от предимствата на повишаващите се лихви и нестабилността на пазара. Приходите от търговия с дългови инструменти, валути и стоки неочаквано се повишиха с почти 30% до 3,4 милиарда долара, най-високото ниво от десетилетие.

Депозитите в банката паднаха по-малко от очакванията на анализаторите, тъй като клиентите се се стекоха към най-големите американски банки след колапса на Silicon Valley Bank и две други банки през март. Кредиторът имаше депозити в размер на 1,91 трилиона долара в края на март, което е спад с около 20 милиарда долара спрямо края на 2022 г., тъй като напливът от клиенти, търсещи сигурност, противодейства на изходящите потоци от инфлацията и клиентите, търсещи алтернативи с по-висока доходност.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ