Повече жени лидери - по-голяма добавена стойност за бизнеса

Повече жени лидери - по-голяма добавена стойност за бизнеса

Повече жени лидери - по-голяма добавена стойност за бизнеса

Колкото повече жени на лидерски позиции, толкова по-голяма е добавената стойност за бизнеса. Това сочат данни от ново глобално съвместно проучване на „Ърнст енд Янг” и Международния икономически институт Петерсон сред 22 000 компании в 91 страни по света. Те бяха представени от Диана Николаева, управляващ съдружник „Консултации по сделки” в „Ърнст енд Янг” България по време на провеждащия се в София Глобален форум на жените лидери.

Присъствието на повече жени лидери в  бизнеса може да е знак за по-висок професионализъм. Резултатите от глобалното проучване показват, че организация, в която има поне 30% жени лидери, увеличава чувствително възможностите за развитие на компаниите.

Увеличаването на броя на жените на средни и висши мениджърски позиции създава допълнителна стойност и ползи за бизнесите като цяло, и колкото по-голяма е една компания, толкова повече са те, става ясно от данните. Близо една трета от обхванатите в проучването компании обаче нямат нито една жена, както в бордовете, така и на по-ниски управленски нива -  60% от тях нямат нито една жена в борда, 50% - нито една жена в топ мениджмънта и по-малко от 5% имат жени на СЕО-позиция.

Има политики, които са по-обещаващи от други относно половото равноправие и те са с фокус върху разнообразието в корпоративния мениджмънт, установява още изследването. Сред тях е и използването на квотния принцип, още повече, че резултатите от проучването категорично потвърждават, че няма никаква почва за опасения, че навлизането на жените на лидерски позиции в компаниите ще намали производителността и продуктивността на бизнесите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ