100% отличник

100% отличник

„Kaufland България“ налага нови тенденции и бизнес модели в сектора на модерната търговия

Ключовите теми в дневния ред на „Kaufland България“ са продиктувани само от едно – удовлетворението и доверието на клиентите. Ето защо за водещата търговска верига посоките за развитие са следните: качество, свежест и разнообразие на продуктите и работа с български производители; модернизация и нови обекти; подобряване на клиентското изживяване; устойчиво бъдеще; сигурност и удовлетвореност за служителите и от началото на годината доказа за пореден път защо е лидер в ритейл сектора.

Магазини от ново поколение

Разнообразие от стоки за всеки от домакинството – от стоки от първа необходимост до козметика, домашни потреби и продукти за свободното време. Тук ключовите думи са експанзия и модернизация – нови обекти и обновяване поетапно на досегашните, така че всички да бъдат хипермаркети от ново поколение.

Само за първата половина на годината инвестицията в модернизации е близо 20 млн. за 6 обекта в София и страната, а плановете до края на годината включват и 2 нови хипермаркета Kaufland в София. Общата сума само за първите шест месеца надхвърля 55 млн. лв., които компанията инвестира с цел по-добро клиентско изживяване.

През април компанията пое в още една изцяло нова концепция за нашия пазар – превръщането на пазаруването не само в закупуване на необходимото, а в преживяване за семейството. Като част от One Stop Shopping модела един от филиалите във Варна претърпя цялостна промяна и предлага на клиентите първата за веригата food court зона в страната, която включва и уникална вертикална детска площадка за най-малките. Целта на тази различна концепция е да се създаде забавление за цялото семейство и различни начини за прекарване на свободното време, а резултатите показват, че концепцията се възприема изключително позитивно от клиентите.

Лоялност към клиентите – Kаufland Card

Само за един месец Kaufland Card достигна до 1 млн. регистрирани потребители. България последва другите компании в семейството на Kaufland, но местните резултати са водещи в Групата. Kaufland Card значително надгражда вече познатите лоялни програми за пазаруване у нас. Тя е отличима със златния си цвят и е символ на разбирането, че предлага златни възможности на клиентите. Картата е още едно допълнение към 360-градусовото изживяване, което веригата се стреми да предоставя на клиентите си – помага им да пестят, докато пазаруват редовно, като същевременно се възползват и от различни придобивки.

Растем свежи и качествени

86% от оборота на Kaufland се формират от български доставчици. Работата с български производители е приоритет за компанията, като тя е пример за подкрепа през целия процес – от избора на сортове до сертифициране и гарантирано изкупуване на продукцията.

„Kaufland е първата верига, с която започнахме да работим. В годините на съвместна работа асортиментът ни се разшири, увеличиха се площите на отглежданите зеленчуци, инвестирахме в закупуването на техника за механизация на операциите по отглеждането на зеленчуците, вече разполагаме и с ново производствено предприятие за пакетаж и логистичен център в с. Калековец“, казва Ивайло Малджански от едноименната ферма за зеленчуци близо до Пловдив.

„Партньорството с „Kaufland България“ ни дава изключителна сигурност, която за бизнес като производството на зеленчуци е много важна. Като започнем още с избора на вида зеленчук, очакваната реколта от него и гаранцията за нейното реализиране – Kaufland е винаги до нас“, споделя Ганка Желева, управител на „Загора Био“ EOOД, собственици на едни от най-модерните и големи оранжерии у нас близо до Стара Загора.

Kaufland непрекъснато разширява асортимента си от продукти със сертификати за качество и произход. Продуктите от собствената национална линия „Брей!“ са на български производители, от които компанията изисква международно признати сертификати за качество, а собствената марка прясно месо „Шеф Месар“ е със сертификат от независимия институт TЬV Nord. Това гарантира, че са спазени всички нормативни изисквания и добри практики при производството, опаковането и доставката.

За огромното разнообразие от хранителни и нехранителни продукти, които предлага, веригата прилага многостепенен качествен контрол, обръща особено внимание на устойчивото формиране на асортимента и притежава многобройни сертификати и отличия за качество.

Зелена енергия

През март тази година „Kaufland България“ премина 100% към електроенергия във всички свои хипермаркети, в логистичния център и в своя административен офис, което изисква допълнителни инвестиции от страна на компанията. През 2021 г. „Kaufland България“ обяви амбициозна климатична стратегия с няколко ключови цели, за чиято реализация инвестира значителни средства от над 6 млн. лв. само за изминалата година. Сред тях са: постигане на климатична неутралност най-късно до 2025 г.; намаляване на оперативните емисии с над 80% до 2030 г.; стимулиране на доставчиците също да намаляват своите емисии.

Инвестиции в сигурност и удовлетвореност на служителите

Със своя екип от над 6500 човека „Kaufland България“ е един от най-големите частни работодатели в страната. Близо 85% от екипа на компанията работят в 61 магазина, разположени в 35 български града. Kaufland оперира в огромен мащаб и обединява много бизнеси в един. В компанията намират реализация професионалисти от почти всяка сфера на дейност – търговия, продажби, маркетинг, човешки ресурси, информационни технологии, строителство, финанси и счетоводство, логистика и др. Едно работно място в „Kaufland България“ поддържа близо 4 други в българската икономика.

Четири поредни години компанията бе сертифицирана като топ работодател от международния независим институт Top Employers Institute. Само за 2022 г. цялостната инвестиция във възнаграждения и осигуровки е нараснала с 21%, а в обучения и развитие на служители с 18%. Така средното нарастване на индивидуалната заплата на служител е с 15% по-голямо спрямо предишния период.

***

„Kaufland България“ 2022 в цифри

  •  55 млн. инвестиции в модернизация и експанзия
  • 86% от оборота се формират от български доставчици
  • 1 000 000 регистрирани потребители с Kaufland Card
  •  +21% инвестиции във възнаграждения и осигуровки за служители
  • 21 000 качествени и свежи продукта
  • 100% зелена енергия

Петър Илиев. Текстът е от бр. 6/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ