100% отличник

100% отличник

„Kaufland България“ налага нови тенденции и бизнес модели в сектора на модерната търговия

Ключовите теми в дневния ред на „Kaufland България“ са продиктувани само от едно – удовлетворението и доверието на клиентите. Ето защо за водещата търговска верига посоките за развитие са следните: качество, свежест и разнообразие на продуктите и работа с български производители; модернизация и нови обекти; подобряване на клиентското изживяване; устойчиво бъдеще; сигурност и удовлетвореност за служителите и от началото на годината доказа за пореден път защо е лидер в ритейл сектора.

Магазини от ново поколение

Разнообразие от стоки за всеки от домакинството – от стоки от първа необходимост до козметика, домашни потреби и продукти за свободното време. Тук ключовите думи са експанзия и модернизация – нови обекти и обновяване поетапно на досегашните, така че всички да бъдат хипермаркети от ново поколение.

Само за първата половина на годината инвестицията в модернизации е близо 20 млн. за 6 обекта в София и страната, а плановете до края на годината включват и 2 нови хипермаркета Kaufland в София. Общата сума само за първите шест месеца надхвърля 55 млн. лв., които компанията инвестира с цел по-добро клиентско изживяване.

През април компанията пое в още една изцяло нова концепция за нашия пазар – превръщането на пазаруването не само в закупуване на необходимото, а в преживяване за семейството. Като част от One Stop Shopping модела един от филиалите във Варна претърпя цялостна промяна и предлага на клиентите първата за веригата food court зона в страната, която включва и уникална вертикална детска площадка за най-малките. Целта на тази различна концепция е да се създаде забавление за цялото семейство и различни начини за прекарване на свободното време, а резултатите показват, че концепцията се възприема изключително позитивно от клиентите.

Лоялност към клиентите – Kаufland Card

Само за един месец Kaufland Card достигна до 1 млн. регистрирани потребители. България последва другите компании в семейството на Kaufland, но местните резултати са водещи в Групата. Kaufland Card значително надгражда вече познатите лоялни програми за пазаруване у нас. Тя е отличима със златния си цвят и е символ на разбирането, че предлага златни възможности на клиентите. Картата е още едно допълнение към 360-градусовото изживяване, което веригата се стреми да предоставя на клиентите си – помага им да пестят, докато пазаруват редовно, като същевременно се възползват и от различни придобивки.

Растем свежи и качествени

86% от оборота на Kaufland се формират от български доставчици. Работата с български производители е приоритет за компанията, като тя е пример за подкрепа през целия процес – от избора на сортове до сертифициране и гарантирано изкупуване на продукцията.

„Kaufland е първата верига, с която започнахме да работим. В годините на съвместна работа асортиментът ни се разшири, увеличиха се площите на отглежданите зеленчуци, инвестирахме в закупуването на техника за механизация на операциите по отглеждането на зеленчуците, вече разполагаме и с ново производствено предприятие за пакетаж и логистичен център в с. Калековец“, казва Ивайло Малджански от едноименната ферма за зеленчуци близо до Пловдив.

„Партньорството с „Kaufland България“ ни дава изключителна сигурност, която за бизнес като производството на зеленчуци е много важна. Като започнем още с избора на вида зеленчук, очакваната реколта от него и гаранцията за нейното реализиране – Kaufland е винаги до нас“, споделя Ганка Желева, управител на „Загора Био“ EOOД, собственици на едни от най-модерните и големи оранжерии у нас близо до Стара Загора.

Kaufland непрекъснато разширява асортимента си от продукти със сертификати за качество и произход. Продуктите от собствената национална линия „Брей!“ са на български производители, от които компанията изисква международно признати сертификати за качество, а собствената марка прясно месо „Шеф Месар“ е със сертификат от независимия институт TЬV Nord. Това гарантира, че са спазени всички нормативни изисквания и добри практики при производството, опаковането и доставката.

За огромното разнообразие от хранителни и нехранителни продукти, които предлага, веригата прилага многостепенен качествен контрол, обръща особено внимание на устойчивото формиране на асортимента и притежава многобройни сертификати и отличия за качество.

Зелена енергия

През март тази година „Kaufland България“ премина 100% към електроенергия във всички свои хипермаркети, в логистичния център и в своя административен офис, което изисква допълнителни инвестиции от страна на компанията. През 2021 г. „Kaufland България“ обяви амбициозна климатична стратегия с няколко ключови цели, за чиято реализация инвестира значителни средства от над 6 млн. лв. само за изминалата година. Сред тях са: постигане на климатична неутралност най-късно до 2025 г.; намаляване на оперативните емисии с над 80% до 2030 г.; стимулиране на доставчиците също да намаляват своите емисии.

Инвестиции в сигурност и удовлетвореност на служителите

Със своя екип от над 6500 човека „Kaufland България“ е един от най-големите частни работодатели в страната. Близо 85% от екипа на компанията работят в 61 магазина, разположени в 35 български града. Kaufland оперира в огромен мащаб и обединява много бизнеси в един. В компанията намират реализация професионалисти от почти всяка сфера на дейност – търговия, продажби, маркетинг, човешки ресурси, информационни технологии, строителство, финанси и счетоводство, логистика и др. Едно работно място в „Kaufland България“ поддържа близо 4 други в българската икономика.

Четири поредни години компанията бе сертифицирана като топ работодател от международния независим институт Top Employers Institute. Само за 2022 г. цялостната инвестиция във възнаграждения и осигуровки е нараснала с 21%, а в обучения и развитие на служители с 18%. Така средното нарастване на индивидуалната заплата на служител е с 15% по-голямо спрямо предишния период.

***

„Kaufland България“ 2022 в цифри

  •  55 млн. инвестиции в модернизация и експанзия
  • 86% от оборота се формират от български доставчици
  • 1 000 000 регистрирани потребители с Kaufland Card
  •  +21% инвестиции във възнаграждения и осигуровки за служители
  • 21 000 качествени и свежи продукта
  • 100% зелена енергия

Петър Илиев. Текстът е от бр. 6/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?