Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейските производители губят около 16 млрд. евро годишно заради търговията с фалшиви стоки
Европейските производители на дрехи, на козметични продукти и на детски играчки губят по около 16 милиарда евро годишно от нереализирани продажби заради търговията с фалшиви стоки. Това сочат данните от ново проучване на Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO), цитирани от ДПА и БТА.
Разпространението на артикули, имитиращи известни марки, е довело до загубата на около 200 000 работни места, посочват авторите на изследването, което е базирано на данни за ситуацията между 2018 и 2021 г.
Според проучването са загубени 160 000 работни места в текстилния сектор, 32 000 в козметичната индустрия и 3600 в сферата на производството на играчки.
Най-засегната от търговията с фалшиви стоки е била текстилната индустрия в Евросъюза. Нейните загуби се оценяват на 12 милиарда евро годишно, което се равнява на 5,2 на сто общия оборот в сектора. Кипър е била най-потърпевшата старана от ЕС заради производството и разпространението на дрехи, имитиращи известни марки.
Козметичният сектор в ЕС е формирал загуби в размер на 3 милиарда от нереализирани продажби (4,8 на сто от оборота), като най-засегнати са френските производители. При търговията с детски играчки загубите се изчисляват на 1 милиард евро (8,7 на сто от оборота). Сред най-губещите в Евросъюза е секторът в Германия, чийто загуби достигат 334 милиона евро годишно, отбелязва ДПА.
Артикули, имитиращи известни марки, често създават сериозен риск за здравето и сигурността на потребителите. Това се отнася най-вече до фалшивите козметични продукти и играчки, посочват авторите на проучването.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Неидентифициран дрон предизвика закъснения и отклонени полети на летището в Берлин
Свят |Времето: Слънчево със сутрешни мъгли
България |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.