България

Политика

|

Общество

|

Зеленото ДНК на бизнеса

Зеленото ДНК на бизнеса

Зеленото ДНК на бизнеса

Бизнесът е активен участник в създаването и налагането на решения за подобряване на средата на живот и плавното преминаване към устойчиво развитие. Това доказват споделените в трети панел на провеждащия се днес 13-ти Зелен форум на “Мениджър” добри практики и действащи социално-отговорни политики от представители на компании лидери с ясно заявени ангажименти към полезната трансформация “от хората за хората”. 

Над 2 млн. лв. без ДДС са инвестирани от организацията за разделно събиране Еко Партнърс България в единствени по рода си проекти за подобряване на разделното събиране и градската среда, сподели търговският директор на компанията Даниел Николов

Сред тях са собствената разработка на машина за стъкло, умни контейнери и мобилно приложение, което събира всякаква информация за събития и акции по почистване, предлага полезни съвети за разделното събиране и др. Машината за стъкло вече е поставена в над 130 хотели и заведения в София, а събираното по този начин стъкло е над 3 тона на ден. Предстои въвеждането на технологията в обекти в Плевен и Велико Търново. Друга част от инвестициите са в системи, осигуряващи финансови стимули за гражданите. Нов пилотен проект отново със собствени инвестиции, който Еко Партнърс България ще стартира е система за разделно събиране на отпадъци в затворени жилищни комплекси.  

Бизнесът трябва да търси дуалистичен подход занапред в отношението към климатичните предизвикателства, защото ресурсите са изчерпаеми, смята Любомир Спасов, изпълнителен директор на Данон Сердика АД. Именно такъв подход - синергия между икономически ползи и социална дейност - е заложен в основата на бизнес модела на Данон, компания със 103-годишна история. Предпочитаме да работим така, че да оставим на поколенията нещо развито и надградено, а не само капитали, отбеляза той. 

Компанията реинвестира изключително голям процент от приходите си във възобновяеми източници, в иновативни решения, в подкрепа на партньорите, доставящи суровини. Една от финансираните от нея в последно време авангардни разработки са новите тетра опаковки за течните продукти на компанията, направени от 93% материал от растителен произход. Те покриват на 100% идеята на компанията за устойчив бизнес. 

Компанията е участник и в Пластик Пакт България, както и  дългогодишен партньор и най-голям дарител на Българската хранителна банка. Една от основните социално-отговорни политики на Данон Сердика е намаляване на загубите на храни, уточни Любомир Спасов. 

Устойчивостта е бизнес стратегията на една доскоро традиционна компания, поела по пътя на безпрецедентна трансформация за бъдеще без тютюнев дим- “Филип Морис”. Тази стратегия е във всяка част на компанията, отбеляза Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ на Филип Морис България. 

Компанията инвестира повече от 10 години в тази трансформация, която има шанс да промени радикално живота на пушачите и обществото като цяло, така както се очаква да го направят електрическите автомобили, посочи тя. Това е цялостна трансформация на компанията отвътре: променя се бизнес моделът, веригата на доставчици, комуникацията с инвеститори и акционери. 

От миналата година "Филип Морис България" активно развива и инициатива на национално ниво за намаляване на отпадъците от фасове, която тази година беше надградена и с нова комуникационна кампания.

Разделното събиране на отпадъци е сред големите теми и на местните власти. Нужна е регулация при този процес, призна Лорита Радева, председател на постоянната комисия по опазване на околната среда, земеделие и гори към Столичния общински съвет. 

Изследват се различни възможности как да се промени стратегията за отпадъци чрез пилотни проекти в различни части на столицата - както в центъра, така и в по-крайните квартали. При един от тях е изпробвана система за оптимизиране на сметосъбирането и намаляването на разходите за транспорт, а оттам и на вредните емисии от камионите. Става въпрос за умни контейнери, които подават информация за запълването на обемите им, така че, ако даден контейнер е полупразен, той да бъде изключен от маршрута за извозване на отпадъци в конкретния ден.  

Генерални партньори на XIII Зелен форум са: VEOLIA, Обединена българска банка 

Със специалната подкрепа на: Еко Партнърс България 

Основни партньори: Филип Морис България, Данон Сердика 

С подкрепата на: Total Energies 

Институционални партньори: Българска стопанска камара; Френско-българска търговска и индустриална камара 

Медийни партньори: БНТ, dnes.bg, Bloomberg TV Bulgaria 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ