Филми за бежанци и за Холокоста с големите награди в Кан

Филми за бежанци и за Холокоста с големите награди в Кан

"Дийпан" на френския режисьор Жак Одиар получи "Златна палма" за най-добър филм на 68-ото издание на фестивала в Кан. Социалната драма разказва за политически емигрант тамил, жена и момиче, които бягат от Шри Ланка в парижко предградие с паспортите на починало семейство, за да се сблъскат отново с насилие.

Журито, председателствано от братя Коен, даде Голямата награда на „Синът на Саул”, дебют на унгареца Ласло Немеш. Шокиращият филм за Холокоста описва концентрационния лагер Аушвиц от гледната точка на член на Зондеркомандос – затворници, които работят в газовите камери. Той е еврейн – Саул Ауслендер, който мисли, че е открил сина си в газовата камера и търси как да го погребе.

За най-добър режисьор бе признат тайванецът Хоу Сяо-Сиен за филма „Убиецът” за момиче от средновековен Китай, обучено на изкуството да убива.

Наградата на журито получи „Лобстер” на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос с Колин Фарел в главната роля.

Французойката Еманюел Берко (за „Моят крал” на Майвен ле Беско) и американката Руни Мара (за „Карол” на Тод Хейнс) си поделиха „Златната фалма” за най-добра актриса. Кейт Бланшет, в другата главна роля в „Карол”, не получи същата висока оценка на братя Коен.

Французинът Венсан Линдон взе наградата за най-добър актьор за ролята си в "Законът на пазара” на режисьора Стефан Бризе.

Най-добър късометражен филм стана ливанско-катарският „Вълни”. А почетната „Златна палма” бе дадена на Аниес Варда.

„Златната камера” бе дадена на колумбиеца Сезар Аугусто Асеведо за филма му „Земята и Сянката”.

„Златната палма”, определяна от световните медии, взе „Карол” на Тод Хейнс, който остана недооценен от журито. Френските журналистите присъдиха „палмата” на „Моята майка” на Нани Морети – също игнориран от братя Коен, както и останали италиански филми на тазгодишния фестивал.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ