България е сред страните в ЕС с най-нисък цифров корпоративен интензитет

България е сред страните в ЕС с най-нисък цифров корпоративен интензитет

През 2023 г. 59 на сто от компаниите в ЕС са достигнали поне базово равнище на цифров интензитет.  От малките и средни фирми 58 на сто са достигнали базови нива на цифров интензитет, а делът при големите компании е 91 на сто, показват данните на  Евростат.

"Поне базово равнище на дигитален интензитет", измерено с Индекса за цифровия интензитет (DII), включва употребата на минимум 4 от 12 избрани цифрови технологии като технология с изкуствен интелект, социални медии, облачни изчисления, управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) или наличие на електронни продажби за поне 1 на сто от общия им оборот.

Поне базовото равнище включва компании с ниско, високо или много високо ниво на Индекса за цифровия интензитет, изключвайки много ниското ниво.

Според една от целите на Дигиталното десетилетие над 90 на сто от малките и средни компании в ЕС трябва да достигнат поне основно ниво на цифров интензитет до 2030 г. Това означава, че миналата година малките и средни компании в ЕС са били на 32 процентни пункта от амбициозната цел за 2030 г., заложени в въпросното десетилетие.

Високо ниво на цифров интензитет са достигнали 4,4 на сто от малките и средни компании в ЕС и 19,6 на сто от големите. Повечето малки и средни фирми са регистрирали много ниски (33,8 на сто) или ниски (42,3 на сто) нива на цифров интензитет.

Най-голям дял компании с високо ниво на цифров интензитет има във Финландия (13 на сто), Малта (11,4 на сто) и Нидерландия (11 на сто). За сметка на това страните с най-нисък цифров интензитет са Румъния (72,1 на сто), България (70,6 на сто) и Гърция (56,2 на сто), показват данните на статистикат, цитирани от БТА.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ