Инфлацията в САЩ се забави до 3,1% през януари

Инфлацията в САЩ се забави до 3,1% през януари

Потребителските цени в САЩ през януари са се увеличили с 3,1% на годишна база, съобщи Министерството на труда на страната.

Инфлацията се забави от 3,4% през декември, а консенсусната прогноза на Trading Economics предполагаше отслабване на инфлацията до 2,9%.
Цените на енергията в Съединените щати паднаха с 4,6% на годишна база миналия месец след спад от 2% през декември. Включително цените на бензина паднаха с 6,4%.

Темпът на растеж на разходите за храна се забави до 2,6% от 2,7%, нови автомобили - до 0,7% от 1%, облекло - до 0,1% от 1%, медицински консумативи - до 3% от 4,7%, транспортни услуги - до 9,5% от 9,7%.

Индексът CPI се повиши с 0,3% през януари спрямо предходния месец след повишение с 0,2% през декември. Януарските темпове на растеж са най-високи от 4 месеца.

Потребителските цени без разходите за храна и енергия (Core CPI индекс) през миналия месец са се увеличили с 0,4% на месечна база и с 3,9% на годишна база. През декември увеличението е съответно с 0,3% и 3,9%. Анализаторите прогнозираха средно увеличение на индекса Core CPI с 0,3% спрямо декември и с 3,7% на годишна база.

Федералният резерв следи отблизо данните за темповете на растеж на потребителските цени в страната, които са един от ключовите фактори при вземането на решения относно паричната политика. Целта на централната банка на САЩ за инфлация е 2%.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?