Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Прогноза: Индийският потребителски пазар ще стане третият най-голям в света до 2027 г.
Индийският потребителски пазар се очаква да стане третият по големина в света до 2027 г., тъй като броят на домакинствата със средни до високи доходи нараства. Това се посочва в доклад на BMI, цитиран от Си Ен Би Си.
В момента страната е на пето място, но компанията Fitch Solutions прогнозира, че 29% увеличение на реалните разходи на домакинствата ще тласне Индия с две места напред, изоставайки единствено от САЩ и Китай.
Докладът прогнозира, че ръстът на разходите на домакинствата в Индия на глава от населението ще изпревари този на други развиващи се азиатски икономики като Индонезия, Филипините и Тайланд със 7,8% на годишна база.
„Като цяло разликата между общите разходи на домакинствата в АСЕАН и Индия почти ще се утрои“, се казва в доклада.
BMI изчислява, че разходите на домакинствата в Индия ще надхвърлят 3 трилиона долара, тъй като разполагаемият доход нараства с общо 14,6% годишно до 2027 г. Дотогава се очакват 25,8% от индийските домакинства да достигнат 10 000 долара годишен разполагаем доход.
„По-голямата част от тези домакинства ще бъдат разположени в икономически центрове, като Ню Делхи, Мумбай и Бенгалуру. По-богатите домакинства са разположени главно в градски райони, което улеснява търговците на дребно да се насочат към ключовите си целеви пазари“, посочи BMI.
Нарастващо младо население
Голямото младо население на Индия също е движеща сила за увеличаване на потребителските разходи.
Според данните приблизително 33% от населението на страната e на възраст между 20 и 33 години и BMI очаква тази група да харчи много за електроника.
Докладът прогнозира, че разходите за комуникации ще нарастват средно с 11,1% годишно до 76,2 млрд. долара до 2027 г. поради „технологично грамотна, градска средна класа с нарастващ размер на разполагаемия доход, който би насърчил разходите за продукти като потребителска електроника“.
Продължаващата урбанизация в страната също ще помогне за увеличаване на потребителските разходи, тъй като компаниите могат по-лесно да имат достъп до потребителите и да отворят повече физически магазини за търговия на дребно, за да ги обслужват.
През април Apple отвори два магазина в Делхи и Мумбай. Samsung обяви през същия месец, че ще създаде 15 първокласни магазина в Индия до края на годината в големи градове като Делхи, Мумбай и Ченай.
BMI също отбеляза, че глобални инвеститори като Blackstone Group и APG Asset Management са инжектирали повече пари в бизнеса с търговски центрове в страната, за да се възползват от ръста на потребителските разходи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пускат на търг шасито от болида за първа домакинска победа на Сена
Любопитно |Ако бъдещият ви телефон има собствен мозък, с който да се обучава чрез ИИ, сърдете се (или похвалете) тези учени
Технологии |Приложенията за еднократна употреба: новият технохит, зад който стои бързото и лесно ИИ програмиране
Технологии |Българският лекарски съюз с осем приоритета за истинска здравна система
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.