Apple остава начело в класацията на най-ценните марки в света

Apple остава начело в класацията на най-ценните марки в света

Apple, Microsoft и Amazon отново лидират челната тройка, както година по-рано в класацията Best Global Brands, на Interbrand, която се публикува за 25-и път.

Тази година общата стойност на 100-те най-ценни марки, които рейтингът обхваща е нараснала с около 3% в сравнение с 2023 г. и възлиза на 3,4 трлн. долара. Това е най-ниският темп на растеж през последните години. За сравнение, общата стойност на 100-те марки е нараснала с близо 6% през 2023 г., 18% през 2022 г. и 15% през 2021 г.

Челната тройка в класацията остава непроменена в сравнение с миналата година. Apple заема първото място за 12-ти пореден път - стойността на марката ѝ обаче намалява с 3% до 488,9 млрд. долара.

Според анализаторите на Interbrand това се дължи на факта, че Apple е по-предпазлива от другите технологични компании да инвестира в изкуствен интелект; те обаче смятат, че в дългосрочен план това е добра стратегия и в следващата класация стойността на марката Apple ще нарасне. Тя е следвана от Microsoft (352,5 млрд. долара, +11%) и Amazon (298,1 млрд. долара, +8%).

Съставът на челната десетка също е почти непроменен в сравнение с миналата година; единствената промяна е, че McDonald's заема мястото на Nike, която падна до 14-то място. В топ 10 попадат още Google, Samsung, Toyota, Coca-Cola, Mercedes, McDonald`s и BMW. Повечето от компаниите в челната десетка имат увеличение на стойността на марката през годината, като изключение освен Apple прави Mercedes - стойността на марката е намаляла с 4% до 58,9 млрд. долара.

Най-бързо растящите марки са Ferrari (62-ро място, 13,1 млрд. долара, +21%) и YouTube (24-то място, 30,1 млрд. долара, +16%).

В тазгодишната класация има и четири дебютиращи марки - Nvidia (производител на чипове, класиран на 30-то място с 20 млрд. долара), Pandora (90-то място, 7,1 млрд. долара), LG Electronics (97-мо място, 6,5 млрд. долара) и Jordan (99-то място, 6,4 млрд. долара).

Авторите на класацията, обобщаващи резултатите от 25-годишния анализ, оценяват загубата на търговски марки в резултат на „засилен фокус върху оперативната ефективност и краткосрочните резултати“, вместо да се инвестира в „средносрочния и дългосрочния потенциал на търговските марки“. Според анализаторите на Interbrand това е струвало на най-големите марки 3,5 трилиона долара - сумата, с която общата стойност на марките би нараснала за 25 години при по-голям фокус върху дългосрочните резултати.

Цялата класация можете да видите тук

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ