„Сирма“: Основният ни фокус остава дигитализацията

„Сирма“: Основният ни фокус остава дигитализацията

„Сирма“: Основният ни фокус остава дигитализацията

През юли 2022 г. „Сирма Груп Холдинг“ АД придоби 55% от фирмата за разработка и внедряване на технологични решения за управление на биз-неса „Ти Би Ай Инфо“ АД и дъщерното ù дружество „Ейч Ар Ем Солюшънс“ АД, създател на електронното трудово досие sHRedy. След сделката „Ти Би Ай Инфо“ официално се преименува на „Сирма ИншурТех“ АД. Как тази сделка повлия на стратегическото позициониране на компанията и плановете ѝ за бъдещ растеж и развитие говорят Юлиян Маслянков и Момчил Зарев. Юлиян Маслянков e главен изпълнителен директор на „Сирма ИншурТех АД“ и стартъпа „Ейч Ар Ем Солюшънс“ АД. Има над 25 години професионален опит в изграждане на иновативни решения за ентърпрайс клиенти. Вторият най-голям акционер в „Сирма ИншурТех“ АД, част от Съвета на директорите и основно представляващо лице на компанията. Момчил Зарев е главен търговски директор на „Сирма Солюшънс“ АД, а от декември 2022 г. е и изпълнителен директор в компанията. Ръководи и отдела за развитие на софтуерни решения, създаването на мобилни приложения, платформи и услуги за финансовата индустрия, търговията на дребно и TELCO. Член на надзорния съвет на „Сирма Груп Холдинг“ АД, управителния съвет на „Сирма Солюшънс“ АД, борда на директорите на „Сайънт“ АД и „Сирма ИншурТех“ АД.

Как придобиването на „Ти Би Ай Инфо“ от „Сирма Груп Холдинг“ повлия на компанията и с какво ù помогна да стане по-влиятелна и добра?

Юлиян Маслянков: От самото си създаване преди 20 години „Ти Би Ай Инфо“ работи в областта на разработване и внедряване на решения за застрахователния сектор. През последните 15 години бяхме част от Vienna Insurance Group и работихме по различни проекти с компании от групата. Особено се гордеем с дигиталната трансформация, която правим съвместно с „Булстрад Живот“. Смяната на собствеността отвори пред нас нови врати за развитие и достигане до нови клиенти – вече ще можем да предоставяме високата си експертиза в сектора на всички компании в застрахователния бизнес.

Кои са първите ефекти от синергията на обединените компании и какъв е фокусът на новата ви търговска стратегия?

Момчил Зарев: „Сирма Груп“ има богата история в застрахователния сектор. В България сме познати с най-голямата платформа за обслужване на брокери и връзката им със застрахователите – Sirma's Insurance Broker, с която работят над 120 компании. По-голямата част от бизнеса ни е извън страната, работим с някои от най-големите застрахователи в UK, Германия, Ирландия и др. Придобиването на „Ти Би Ай Инфо“ е стратегическо решение за разширяване на портфолиото ни и позволява да предлагаме още повече услуги на клиентите ни. Основният търговски фокус остава дигитализацията на процесите в целия сектор – стартирайки от вътрешните работни операции в едно застрахователно дружество и завършвайки с осигуряването на удобен дигитален канал за работа с крайните потребители.

Колко голямо е портфолиото ви от продукти и кои са най-търсените?

Юлиян Маслянков: „Сирма ИншурТех“ разполага с над 15 доказани продукта, покриващи различни нужди на застрахователите, като софтуери за управление на дигитален архив, предотвратяване на измами, управление на полици и щети, мидълуер решения, портали, дигитални канали, мобилни приложения, калкулатори и др.

Акцент е новият ни продукт Sirma InSuite, който дигитализира основни процеси в животозастраховането, общото застраховане и здравното осигуряване. Предлага цялостни решения за управление на полици и искове, широк набор от съпътстващи подпроцеси за обслужване на клиенти и следпродажбено администриране. Базиран на no-code платформата Creatio и позволява изключителна гъвкавост и възможност за конфигуриране по всяко време без нужда от специални IТ умения. Може да функционира като отделно решение за администриране на конкретни процеси или да бъде интегриран в съществуващи системи. Цели да запълни празнината между старите легаси системи на застрахователите и съвременните многоканални CRM решения, да подобри оперативната ефективност и да осигури най-високо качество на обслужване на клиентите на организациите.

На кои пазари ще се развива компанията в следващите години?

Момчил Зарев: В застрахователния бизнес все още няма драстични промени, каквито наблюдавахме в банковия сектор в последните 5 години с навлизането на финтек стартъпите. Очакването ми е, че и тук скоро ще има големи преобразувания, които ще трансформират целия застрахователен сектор, затова и „Сирма“ ще инвестира в развитие на решения за този сегмент.

Как оценявате конкуренцията на пазара и как ви влияе тя?

Момчил Зарев: Конкуренцията е здравословна – развива както нас, така и целия сектор. Дълги години пазарът беше разпределен и това доведе до застой. Очакването ми е, че това ще се промени и в следващите години ще има много нови идеи, стартъпи и конкуренти, които да раздвижат сектора и да променят из основи бизнеса в полза на всички нас, потребителите на застрахователни услуги.

Защо избрахте залесяването като част от ESG стратегията си?

Юлиян Маслянков: Тази година „Сирма Груп Холдинг“ отбеляза 30 години на пазара, а „Ти Би Ай Инфо“ празнува 20 години дейност. Направихме подарък на холдинга 300 букови дръвчета – по 10 за всяка навършена година, и добавихме още 200 за нашия юбилей с идеята да ги залесим заедно като едно голямо семейство, каквото вече сме. Инициативата е израз на ценностите, които споделяме като компании – да си помагаме и работим като едно; обменяйки знания и опит, да доставяме стойностни и устойчиви във времето продукти на нашите партньори и клиенти и да постигаме по-добри резултати. Щастливи сме, че повече от 50 служители загърбиха личните си ангажименти и участваха в залесяването. „Гората на Сирма“ вече е факт и е жив символ на нашето желание да растем заедно, да бъдем полезни и да даваме решения с мисъл за бъдещето.

Венцислав Савов. Материалът е част от брой 12/22 на списание „Мениджър“. Може да бъде намерен в дистрибуторската мрежа, както и онлайн в дигиталната платформа ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ