Как добрите лидери печелят лоялност

Как добрите лидери печелят лоялност

Как добрите лидери печелят лоялност

Когато бях на 22 години, дядо ми ме научи на един от най-важните уроци за лидерството. Компанията ни тъкмо се беше увеличила и имахме 6 души, а аз се чудех как да накарам екипа да повярва в мен. Чувствах, че нямам идея какво правя, че допускам всякакви грешки и се тревожех, че ще разочаровам всички. Най-много исках екипът ми да повярва в мен и да ме съпътства на това приключение.

Като човек, наскоро завършил университет и бъдещ предприемач, реших да попитам дядо си как трябва да ръководя екипа. Знаете ли какъв беше отговорът му? "Опитай да направиш всички по-умни от себе си и те ще останат с теб и в най-лошото!" Този съвет се вкорени в съзнанието ми и ми помогна екипът ми да се запази дори и в най-големите трудности.

Успехите ви като главен изпълнителен директор трябва да се основават на хората, които сте направили по-умни от себе си, а не на това, колко от тях превъзхождате интелектуално.

Ето 3 начина да спечелите лоялността на служителите си чрез учене:

1. Инвестирайте в библиотека за компанията

Всяка седмица влизам в сайта на Amazon и купувам книги, които смятам, че ще подпомогнат бизнеса ни. Тъй като съм голям защитник на четенето, казах на служителите си, когато намерят книга, която ще им е полезна за успеха, да ми съобщават. От време на време, правя изненада на съответния служител с книгата, която си е избрал. Толкова са благодарни за една книга от 10 долара, щом видят колко им е полезна! Да научите някого да лови риба винаги ще бъде по-ценно, отколкото да му купите въдица.

Вече имаме библиотека с все повече книги и ресурси, която всеки от екипа може да ползва. Дори им позволяваме да четат в работно време, ако желаят. Хората, които инвестират в себе си, вършат най-добрата работа.

Независимо, че имате ограничен бюджет, направете библиотека в компанията възможно най-скоро. Може да намерите книги от вкъщи или да поръчате онлайн. Създайте култура на четене в компанията от рано и ще усетите големите ползи.

2. Насърчете служителите да поемат двойни отговорности

За да може компанията да се развива бързо и ефективно, трябва да съберете екип с възможно най-малко хора. Сега сме 16 души и е по-трудно компанията да се развива така бързо, както, когато бяхме не повече от 10. Сигурно мислите, че по-големият екип води по-бързо до прогрес. За съжаление, това рядко е вярно. Когато екипът расте, логистиката създава повече главоболия, а комуникацията отнема повече време.

Окуражавам и насърчавам хората си да добиват нови умения в бизнеса, за да могат да поемат двойни роли, ако е нужно. Например, екипът ни по продажби учи маркетингови стратегии, а екипът по финанси учи програмиране, докато аз, като директор, се опитвам да зная възможно най-много за всяка част от бизнеса.

3. Пожертвайте краткосрочните цели в името на дългосрочна лоялност

Преди няколко седмици, имахме краен срок да създадем важен продукт за един от клиентите си. Времето ни притискаше, продуктът трябваше да се достави, а клиентът чакаше трескаво. Щяхме да спазим срока, но едва в последния момент. Само седмица преди да изпратим продукта, най-добрият ни софтуерен разработчик ми каза, че трябва да замине на специално обучение. Пращаме най-добрите си разработчици там, защото знанията, които получават за седмица, се равняват на едногодишен курс. Бях му обещал, че ще отиде, но ако тръгнеше със сигурност щяхме да изтървем срока.

Погледна ме и каза, че ако имам нужда от неговото присъствие, ще пожертва обучението без проблем. Точно на такава отдаденост се надява всеки лидер. Реших да го изпратя, дори да знаех, че ще изпуснем срока за продукта. Извиних се на клиента, обясних ситуацията на екипа и се застъпих за решението си.

За мое учудване, останалите хора от екипа ме подкрепиха. Клиентът прояви разбиране, а нашият разработчик се завърна с много по-добри умения по програмиране. Такива решения винаги са трудни, но когато се налага да ги направите, мислете какво ще има значение в дългосрочен план. Да изпуснете ли срок заради преживяване, което завинаги ще промени някого в положителна насока? Това е лесно решение.

Адж Агравал, главен изпълнителен директор на Alumnify, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ