Бъдещето на телевизията

 Бъдещето на телевизията

„Историите, които гледаме днес, не са телевизията на родителите ни. Историите, които ще гледат децата ни през 2025 г., ще са такива, каквито дори не можем да си представим“. В това е убеден продуктовият мениджър на американския доставчик на видео стрийминг Netflix Нийл Хънт, цитиран от списание Advertising Age. Той споделя прогнозата си за еволюцията на телевизията в идните десетилетия.

Хънт смята, че в бъдеще телевизията ще представлява повече персонализирано видео съдържание за всеки, пакети за достъп до програми по личен избор. Прогнозира и „край на ТВ рекламите, каквито ги познаваме“.

„Еднопосочната телевизия узря дотолкова, че вече да бъде заменена“, казва той и подчертава, че традиционната телевизия е скована от „тиранията на решетката“ - програмата от 21 часа праймтайм, гледани от повечето зрители. Днес се счита, че всичко, което не влиза в тази решетка, се изхвърля в телевизионния ефир. В същото време интернет телевизията позволява на аудиторията да надделява над времето и пространството и й предлага съдържание, подбрано за по-малки публики по всяко едно време.

Очаква се след 10 години забавлението в телевизионния ефир да бъде по-демократизирано, заради нарастващото персонализиране на телевизията като медия. Технологиите ще се развиват повече, позволявайки на доставчици на онлайн медийно съдържание като Netflix да предлагат на публиката препоръки за гледане според настроението й за деня. Тези доставчици ще казват на хората кой гледа същото, наред с тях. Това няма да бъде смущаващо за зрителите и няма да нарушава личното им пространство, предвижда Хънт. Може би дори няма да бъде видимо за зрителите.

С други думи, традиционните медийни канали ще имат все по-малко значение. Все повече ще бъде важна телевизията и медията на отделния човек. Хънт вярва, че доминацията на телевизионните доставчици ще бъде разбита и накрая хората ще могат да плащат за точно определени телевизионни канали, които да достигат в дома им, не за пакети, както е днес. Въпреки че доставчиците твърдят, че това ще излезе на потребителите по-скъпо на месечна база.

В този по-личен, „непакетиран“ свят, рекламата също ще еволюира. Маркетингът ще трябва да търси различно място да се показва. Същата технология, която може да позволи на Netflix и фирми като нея да предлагат препоръки, може да даде възможност стрийминг услугите да селектират точната реклама според точния потребител. Това ще означава, че зрителите ще виждат по-малък брой телевизионни реклами, които обаче повече ще се отнасят до тях самите. Същинска радост за маркетинга. Ситуация, от която той печели.

В същото време ще се развие и телевизионният приемник. Всички ще гледаме телевизия с висока резолюция до 2025 г., убеден е Хънт.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кметът Васил Терзиев: Целта ни е паркомясто в София да се намира за по-малко от 10 минути
Вицепрезидентът Ванс: Фантазия е да се мисли, че Украйна може да победи с повече пари и оръжия от САЩ
Зеленски в извънредно обръщение: Украйна е изправена пред труден избор, но и най-твърдият метал се огъва
Срещата на Г-20 в Йоханесбург започна, но със знакови отсъствия
Financial Times: Министърът на армията на САЩ е заявил в Киев, че споразумението остава без промени
Изследване: Окото може да се „рестартира“ и да възстанови увреденото зрение
Украйна и САЩ започват разговори в Швейцария по мирния план на Тръмп
Тръмп смята, че 27 ноември е подходящ краен срок Украйна да приеме мирния план