Рекламите, които промениха света 2

Рекламите, които промениха света 2

Има рекламни послания и марки, които успяват да променят света. Днес продължаваме да ви разказваме за тях.  

MarlboroMarlboro      3. The Marlboro Man. Познатата реклама на Marlboro с мъжествения американски каубой тотално видоизменя асоциациите с марката и изкоренява предишната представа, че цигарите Marlboro са подходящи за нежния пол.

През 1955 г. мъжът на Marlboro украсява американските сгради със суровия си поглед, мускулестите си ръце и по мачовски прихлупената шапка. Две години по-късно продажбите на Marlboro се покачват с 300%.

Но всъщност с тази кампания Marlboro прави много повече от това да продаде безпрецедентно продукта и да натрупа състояние от милиони за компанията. Рекламата внушава на аудиторията, че марката на цигарите, говори за  самовъзприятието.

За добро или лошо идеята има успех във времена, когато американците смятат, че цигарите като цяло са нещо лошо, защото са вредни за здравето. По ирония, тримата актьори, които изиграват рекламната роля на Marlboro Man, умират от рак на белите дробове.

NikeNike      2. Nike - Just do it. Като се замислим реално, разликите между качествените спортни обувки не са чак толкова големи. Феновете на спортните марки обаче биха казали, че те са огромни. Nike има основен принос за това масово убеждение.

Рекламната стратегия на компанията я превръща от малък регионален производител на спортно облекло и екипировка в Орегон, САЩ, в глобален гигант. Логото на Nike днес е едно от най-разпознаваемите изображения на планетата.

Това съвсем не е първата компания в историята, която обвързва марката си със знаменитости и печели от това. Връзката на Nike с Майкъл Джордaн обаче безспорно е една от най-добрите рекламни стратегии на всички времена.

Представянето на мотото “Just do it” през 1988 г. е ключов преходен момент за компанията. Тогава марката се асоциира завинаги с вдъхновяващата, драматична решителност за действие в спорта.

Компанията използва същите материали за продукцията си, както много други американски фирми, но успява да убеди аудотироията, че Nike въплъщение на страстта към спорта и желанието за постижения. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия