Маркетинг с чувство за хумор

 Маркетинг с чувство за хумор

Много от най-запомнящите се реклами са смешни. Рекламодателите използват хумора като стратегия, за да привлекат вниманието на клиентите към продуктите. Аудиторията обича да я забавляват, повече от това да й казват какво да прави. Хората често са по-склонни да обърнат внимание на реклама с чувство за хумор, отколкото на сериозно маркетинг предложение.

Ключът към успешното използване на хумора в рекламата е правилната преценка на това дали съответства на продукта и аудиторията. Балансът между смешното и противното за хората е много деликатен. Затова всеки маркетолког трябва задължително да е сигурен, че положителният ефект от хумора в рекламата ще е по-голям от евентуалната поява на раздразнение.

Най-добрите продукти, които могат да се рекламират с хумор, са тези, за които потребителят най-малко се замисля. Продукти, които са относително еврини и могат да се консумират. Които могат да бъдат представени без много факти. Десертите, храните, тютюневите изделия, услугите със забавление и играчките са доказали, че могат да се рекламират с чувство за хумор.

Друго важно нещо в хумора в рекламата е, че различните неща са смешни на различните хора. Реклама, която предизвиква болки в корема от неистов, продължителен смях при един може да остави горчив вкус в представите на друг. Винаги трябва да се има предвид тясно целевия пазар. Това, което на клиента-рекламодател му се струва смешно в презентацията ви може да не изглежда много смешно в самолета, в регионалния клуб или в болницата.

Хуморът в рекламата подобрява разпознаваемостта на марката, но не намалява върнатите бройки от продукта, ефективността на съобщението или намеренията за покупка. С други думи е по-вероятно да се засили доброто чувство на потребителите към рекламираната стока и е по-малко възможно да се увеличи желанието им за покупка.

Рекламните кампании с чувство за хумор често излизат по-скъпо, защото рекламите в тях постоянно трябва да се сменят. Рекламистите трябва да помнят, че докато карат аудиторията да се смее трябва и да я убеждават в това, че продуктът е интересен. Защото старите шеги умират заедно с техните стоки.

Скот Бейкър в AllAboutMedicalSales.co.uk.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Услугите на "Гугъл" са недостъпни за редица потребители по света
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
Зеленски: Корейският сценарий за край на войната в Украйна е възможен, но няма да гарантира сигурност
Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Гуцанов: Средната работна заплата в страната се е увеличила с 12%
Гроздан Караджов: Няма отчетено заглушаване на GPS сигнала на самолета на председателя на ЕК
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение