Обвиниха в расизъм реклама на детски облекла

Кадърът от предишната кампания, в която ролите са разменени
 

Рекламна кампания на Gap Kids предизвика буря от критики и възмущение в социалните мрежи заради една от визиите, на която бяло момиче се подпира върху главата на афроамериканче.

Най-горещите дебати се разгоряха в Twitter, където мнозина от потребителите избухнаха, че тъмнокожото момиченце служи единствено за „облегалка” и упрекнаха модната марка в „пасивен расизъм”.

В същото време обаче паметливи участници в дискусията припомниха, че в предишна кампания на GapKids композицията е била точно обратната – тъмнокожа девойка се обляга върху бял модел.

Говорител на модната марка обяснява пред BuzzFeed, че рекламата е имала за цел да привлече внимание към талантливите момичета, които постигат успехи чрез ярко себеизразяване. Той поднесе публично извинения на тези, които са се почувствали засегнати от акцията, и заяви, че  компания ще смени спорната визия с друг кадър.

Във фотосесията зая Gap участват момичета от трупата „Малкият цирк". Кампанията е съвместен проект на Gap Kids и популярната тв водеща Елън Дедженерис.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Националният съвет на "Продължаваме промяната" обсъжда внасяне на вот на недоверие наесен
Времето: Топло и слънчево, но следобед ще се заоблачи