3 често срещани грешки в маркетинга

3 често срещани грешки в маркетинга

В слабата икономика след кризата много от конкурентите в различните видове бизнес са погълнати или пометени от вълната на тежките условия. Добрата новина за мнозина сега е, че вече нямат 30 съперници в своето пространство. Лошата обаче е, че имат 4 или 5, които са наистина добри.

Това коментира в електронното издание Entrepreneur Кевин Доум, автор на книги и маркетинг консултант в Ню Йорк. Според него сега е важно маркетинг стратегиите да бъдат по-добри от всякога. Доум смята, че бизнесът често прави някои пропуски когато става дума за рекламирането. Той предупреждава за 3 от най-често срещаните грешки, свързани с маркетинга в компаниите.

       1. Не сте наясно с възвръщаемостта на вашата маркетинг инвестиция. Много собственици на бизнес влагат средства в рекламни усилия, от които не виждат конкретен резултат. Така губят много пари.

Такъв пример е случаят с Хелън Смит, която има клиника за козметични зъболекарски услуги в Бостън. В продължение на 8 години тя харчи по 1300 долара за рекламна колонка в телефонния указател на града. През цялото това време не се замисля каква полза има рекламата за бизнеса й. Отказва се от нея когато се налага да съкрати разходите си и дори да смали офис пространството. С ограничени приходи тя се замисля как да използва парите си най-ефективно, така че да има полза от вложението й в реклама, и разработва и дообогатява уеб-сайта си. Започва да пита пациентите й откъде са разбрали за кабинета й. Сега знае, че 36 хил. долара годишно, които харчи за маркетинг чрез сайта и нейния блог й носят 70 хил. долара печалба.

      2. Твърде много залагате на екипа по продажбите. Когато търговията не върви, собствениците на бизнеса обикновено оказват твърде много натиск върху служителите в отдел продажби. Опитват се да ги накарат да направят невъзможното, за да си върнат предишния оборот.

Според Кевин Доум отделът за продажби е важен, но той е само част от уравнението. Голяма част от вложенията и от работата трябва да са в маркетинга. Търговците обикновено отиват и си вършат работата като казват това, което трябва да се каже, за да бъде направена покупката. Работата на маркетинга е да направи казаното от тях ефективно.

      3. Сайтът ви се чете повече като реклама, отколкото като ценен източник. Ако сайтът показва само данни за продуктите на фирмата и за цените им може да бъде изгубена ценна връзка с клиента. Един от големите проблеми на бизнеса е, че много често говори прекалено за себе си и не се фокусира върху нуждите и проблемите на хората.

Халън Смит с клиниката за козметична, дентална медицина, за която стана дума по-горе, например е установила с опита си, че сайтът й трябва да има разнообразно съдържание. В него тя говори на потенциалните клиенти за видовете процедури, които могат да им бъдат извършени при нея, но има и образователна страница с линкове към статии, електронни книги и видеоклипове, свързани с теми от зъболекарските импланти до дъха сутрин рано и медицинския туризъм. Смит дори има страница, която препраща към услугите на други представители на местния бизнес като магазин за домашни любимци и тайландски ресторант в квартала й.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Румен Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Френският премиер призовава за преговори на закрити врати след одобряването на нов данък върху богатството
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Методът 1-2-48 за борба с бърнаута