7 стъпки за по-бързо увеличаване на вашата подкаст аудитория

7 стъпки за по-бързо увеличаване на вашата подкаст аудитория

Дебатът кога е създаден първият истински подкаст все още върви (мнозина сочат създаденото от Карл Маламуд и пуснато през 1993 г. Internet Talk Radio като първото), но форматът със сигурност е на повече от двадесет години и без съмнение е медия, която беше особено популярна през последните години - явно всички се надпреварват да създават аудио медии. Според информацията, събрана от Gartner, над 155 милиона американци постоянно са слушали подкаст през 2020 г.

Някои от тези предавания идват от хора, преследващи дадена своя страст, докато други съществуват, за да могат компаниите да създават целево маркетингово съдържание, но всички са изправени пред едно и също предизвикателство: увеличаване на аудиторията. Въпреки вече огромния и нарастващ апетит, това е едно от най-големите препятствия, с които се сблъскват създателите на подкастове и продуцентите. Подкастинг платформата за сътрудничество CoHost публикува данни тази година, показващи техните най-належащи предизвикателства.

Сред най-големите предизвикателства се нареждат:

• Постигане на стабилен, регулярен растеж (85%).

• Откриване от тези, които се интересуват от слушане на тяхното съдържание (83%).

• Разбиране на начина, по който тяхното шоу се развива (или не) (58%).

Не много по-назад по индекса на безпокойство постоянно идват идеи за съдържание, но очевидно растежът е най-критичната задача. От същото изследване на CoHost, когато беше представено изявлението "Увеличаването на аудиторията на моето шоу е едно от най-трудните неща за подкастинга", 55% бяха напълно съгласни и 36% се съгласиха. Следователно без съмнение формирането на солидна стратегия за растеж е екзистенциален въпрос.

Ето няколко начина да направите точно това:

1. Създайте трейлър 

Ако нямате трейлър за шоуто си (обикновено кратко резюме на това защо съществувате), направете го. Няма нужда да се изявявате твърде красноречиво или да се придържате към нормалния си формат за подкастинг, просто отделете няколко минути, за да говорите директно с потенциални слушатели. Дайте им представа защо сте създали шоуто, какво могат да очакват и защо трябва да се абонират.

2. Работете върху SEO 

Оптимизацията за търсачки не е запазена за съдържание, управлявано от текст — тя работи и за мултимедия, включително подкастинг — и има много начини, по които можете да подобрите органичните резултати от търсенето на вашето шоу, като например:

  • Създаване на уебсайт за подкаста.
  • Използване на ключови думи в заглавията на епизодите и описанията на шоуто.
  • Популяризиране в социалните медии (вижте съвет 4).
  • Включете транскрипция и бележки към шоуто.

3. Намерете двупосочни възможности за гости 

Подкастингът за гости е мощен начин да помогнете на другите да ви намерят и има два начина да го направите. Първото е да намерите гости и най-добре е да търсите тези, които имат влияние и са уважавани от хората, които се опитвате да привлечете. Вторият вариант е самите вие да участвате в други предавания. Гостуване по този начин ви поставя в светлината на прожекторите и ви дава незабавен тласък на авторитета.

4. Овладейте социалните медии 

Можете да увеличите осведомеността за подкаст експоненциално, като публикувате, взаимодействате и споделяте съдържание в социалните медии. Започнете, като потърсите платформите, използвани най-често от вашата целева аудитория. Често срещани примери:

  • LinkedIn: Страхотно за бизнес подкасти.
  • Facebook: Отличен за тематични подкасти.
  • Twitter: Добър за предавания с активни слушатели.
  • YouTube: Един от най-добрите начини за дублиране на аудио съдържание на удобна за SEO платформа.

Когато измисляте публикации в социалните мрежи, избягвайте да бъдете скучно промоционални – смесвайте нещата, като извличате цитати от отделни предавания, правите свързани точки и свързвате към подкаст, за да повишите интереса и привлекателността.

5. Използвайте имейл списъци 

Списъците с имейл ви дават директна връзка към хора, които са избрали да чуят нещо, а маркетингът по този начин е чудесен начин за бизнеса да популяризира своите подкасти. Те могат да използват собствените си списъци, за да информират последователите за ново съдържание и може би да ги помолят да го споделят и оценят. 

И отделните подкастъри също могат да използват имейл маркетинг - ако нямат свои собствени списъци, те могат да използват тези на други, които се грижат за подобна демографска група. 

6. Платете по своя начин 

Има много платени опции за промоция. Например, можете да бустнете публикация в социалните медии и да я насочите към потенциални слушатели и да направите подобно PPC инвестиране за търсения с Google. Можете също така да плащате директно на други предавания, за да поставят реклами в тяхното съдържание.

7. Бъдете креативни 

И накрая, бъдете готови да мислите извън кутията. Идеите, изброени по-горе, са безкрайно гъвкави - приспособими към всяка ситуация, в която се намирате. И също така сте свободни да мислите отвъд тях - да ги използвате като трамплин, за да измислите други уникални начини за популяризиране на вашето шоу. Не се страхувайте да поемате рискове.

Може да е трудно да използвате всеки съвет, изброен по-горе. Въпреки че са полезни, опитите да ги прегърнете всички едновременно може да бъде непосилно и често неефективно. Вместо това създайте стратегия, която прилага различни техники в различни точки. 

Източник: Питър Дейзим за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ