9 творчески стимула, които всяка фирма трябва да открадне от LinkedIn

9 творчески стимула, които всяка фирма трябва да открадне от LinkedIn

LinkedIn е не само социалната мрежа, която хората посещават, за да си намерят работа, но и един от най-желаните работодатели в Силициевата долина в момента. Причината е, че се старае да държи служителите си мотивирани и вдъхновени.

За нея работят 4200 души по света. Компанията смята, че творческият им потенциал е изключително важен. За да го поддържа и да стимулира креативността на екипите си, тя осигурява на служителите си девет вида стимули, които могат да ги разтоварят и вдъхновят. Според Business Insider това са обстоятелства и услуги, които всяка съвременна фирма, ценяща креативността, трябва да „открадне” и осигури на своята работна сила. Те са следните:

• Безплатни уроци по йога, зумба, тай чи, тренировки във фитнес. Подобряват здравето, разтоварват психиката, а както се знае, здравите служители са по-продуктивни служители.

• Специални проекти в свободното време. Много компании предлагат доброволчески инициативи, към които служителите им могат да се присъединят, ако желаят, в свободното си време.

• Гостуване на известни личности. Лекции на популярни лица. Разговори с тях. Всеки месец LinkedIn кани за среща със служителите й известна личност, например ню ейдж гуруто Дийпак Чопра или дори Мартин Лутър Кинг Трети. Идеята е чрез тези срещи хората да бъдат вдъхновени.

• Фонд допълнително професионално образование. В LinkedIn той е 5000 долара стипендия, предлагана на американските и канадските служители. Освен това компанията предлага инструменти за онлайн обучения като LearnIn или ManageIn.

• Предприемачески проекти вътре в компанията. На служителите се дава възможност да предлагат и управляват такива в рамките на т. нар. LinkedIn „инкубатор”. Веднъж на тримесечие те могат да предлагат на мениджмънта идеи и, ако се харесат, да получат финансиране за тях и време на изпълнение, в което да им се посветят – три месеца. Работи се под ръководството на ментор.

• Годишно състезание за декориране на интериора на офиса.

• Фонд за финансиране на любимо благотворително дружество. В LinkedIn той е 10 000 долара. Много компании предлагат такъв. При тази средствата се наричат “Innovation Grant” – стипендия, за която могат да се състезават служителите. Избраната организация получава и тренинги и достъп до продуктите на социалната мрежа.

• Фонд за промяна, извършена от самите служители. Самите кадри на компанията имат възможност да кандидатстват и получават средства от работодателя, за да се променят света около себе си или да вършат добри и приятни дела. През 2013 г. например служителят на LinkedIn Джо Роуалдис получава 3000 долара, за да отиде в Индонезия и да обучава деца на скуба дайвинг. В описанието на идеята си той посочил, че иска да ги направи професионални гмуркачи.

• Среща на изпълнителния директор със служителите два пъти месечно, в която той им дава информация за състоянието на бизнеса, стратегии, планове и ценности. Повечето американски компании организират такъв диалог веднъж месечно. LinkedIn учестява практиката до два. Хрониките на компанията помнят, че по време на тях са се случвали изненадващи и забавни неща като флашмоб на стажантите или награда за служител от шефа iPad Mini.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ