Last minute в рекламата

Last minute в рекламата

В търговията с реклама също има практика на разпродажба в последния момент, наричана предлагане на остатъци от рекламно пространство, разпродажба или рекламиране в последната минута. В англоезичните източници е обозначавана като remainder advertising, remnant или last minute advertising. Свързана е с предоставянето на пространство или време, което медийната компания не може да продаде. Често може да се предлага с огромна отстъпка.

Причините за тази разпродажба варират от тотална липса на интерес към определено телевизионно предаване, часови пояс на излъчване или страница в печатно издание, до "обикновена" липса на рекламодатели на пазара в точно този момент. Това създава проблем за медийната компания, защото рекламното й пространство е определено с граници. То има много конкретно времетраене или живот и ако не е закупено, отива на вятъра. Често при подобни ситуации е запълвано с автореклама в телевизията, с обяви за собствени инициативи в печатните медии. В някои страни в него се поставят съобщения за публични услуги или друго "филтрирано" съдържание.

Ако имате много нисък бюджет, но искате рекламите ви да бъдат видяни от колкото може повече хора, това е добър вариант, твърдят канадски автори в Advertising.About.com. Названието remnant (в превод "остатъчен", "разпродажба на останало парче") не отразява вида на рекламиране по същността му, обясняват те. Идеята е подобна на тази на last minute офертите, в които човек може да намери и закупи свръхевтин полет или почивка с туристическа група ден преди заминаването, защото са останали места, защото някой се е отказал или поради друга причина.Така той заплаща много по-малко, отколкото останалите, за същата услуга, само защото се е съгласил да я закупи и да се възползва от нея експресно.

Вместо изцяло да губи тази опция, медийната компания предлага остатъчни пространства с много голяма отстъпка. Тя опитва да продава пространство, което е щяло да бъде предложено за повече пари. Рекламодателят се възползва от силно намалената цена.

Кое е предимството?

Логично, значителното спестяване на разходи за реклама. Когато закупуваш остатъчно пространство, получаваш драстично намаление в телевизиите, радиото, списанията, билбордовете и интернет. Не е необичайно в някои региони на света, например в Северна Америка, да се заплаща 75% по-малко за рекламен спот, в сравнение с цената му в първоначалното му предлагане. Ниските тарифи означават, че компаниите с много ограничени бюджети за медии могат да се възползват от тази извънредна опция и с малко повече късмет да рекламират наред с някои от големите рекламодатели, заплатили по-рано доста по-висока цена, за да се покажат в това рекламно време или поле.

А минусите?

Най-големият недостатък е изборът. Нямате такъв. Това означава, че трябва да имате налични, готови, множество различни версии на реклами, подходящи за радиото, телевизията и печата, за да се впишете в конкретния, предложен с огромна остъпка пространствен и времеви рекламен контекст. Това означава също, че се нуждаете от криейтив отдел, отдел продукция и екип по счетоводните въпроси, готови веднага да скочат на крак и да изпълнят поръчката ви в последната минута.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джей Ди Ванс предупреди за „шокиращо“ споразумение за Украйна
На днешната дата, 10 февруари. Имен ден празнуват Валентина, Валя, Валентин, Валери, Валерия, Вальо, Хараламп, Харалампи
Тръмп обяви тристрани преговори между САЩ, Русия и Украйна в Мюнхен
Джей Ди Ванс от Мюнхен: Европа трябва да укрепи отбраната си, за да могат САЩ да се съсредоточат върху други региони  
Средната заплата пак е най-висока в София - 3388 лева. Най-ниска е в Смолян
Равносметката след бойкота срещу големите вериги заради високите цени
Унгарският премиер Виктор Орбан сравни лидерите на ЕС със "страхливи зайци"
На днешната дата, 14 февруари. Трифон Зарезан, Свети Валентин