Фалшиви сайтове за продажби на стоки правят милиони, алармират от КЗП

Фалшиви сайтове за продажби на стоки правят милиони, алармират от КЗП

Фалшиви сайтове, които продават "чудодейни" лекарства и "супер продукти", правят милиони. Това заяви Христо Трендафилов, директор на дирекция "Защита на потребителите при продажби от разстояние" в Комисията за защита на потребителите (КЗП). Той участва в дискусия, свързана с опасностите при пазаруване в социални мрежи и платформи за онлайн търговия и при продажби извън търговския обект, предава БТА. 

По думите на Трендафилов, най-голямата опасност при пазаруване в социалните мрежи е свързана с това, че постове в тях се правят лесно и изчезват бързо, а именно така търговците рекламират стоката си. 

Той посочи, че има привлекателни реклами с гръмки обещания, но в много от случаите те не са реални, а понякога има само един телефон за връзка с призив за поръчка. Трендафилов съобщи, че в КЗП има такива сигнали, а ако търговецът е честен, ще предостави максимална информация за връзка с него. 

Председателят на КЗП Мария Филипова даде два конкретни примера, при които потребители са били излъгани. Единият е на жена, купила пръстен за 2000 лева, рекламиран като такъв, който произвежда ток и може да бъде използван за самозащита. 

"Оказва се, че този пръстен не работи, а дамата го е купила от страница във Facebook, която вече не съществуваше. Мястото, от което го е получила, е склад и няма как тази дама да си получи парите обратно", обясни Филипова. 

Другият случай е на семейство, което е купило стенен радиатор, като комуникацията с продавача се е осъществявала в мрежата Vyber, а търговецът е бил с никнейм "Радиатор". 

По думите на Филипова, това означава, че продавачът се е криел, защото един официален търговец, който държи да развива бизнеса си, да се ползва с добро име и към него да има доверие, няма да използва такова име. 

Трендафилов посъветва купувачите, преди да поръчат даден продукт, да проверят какви контакти е оставил търговецът. Според него вече е нормално и естествено всички да пазаруват в интернет, но потребителите трябва да са внимателни. 

"Онлайн търговията навлиза в живота ни с големи крачки и поради тази причина трябва да знаем от какво да се пазим, защото интернет е по-особено място за пазаруване от физическия магазин, където можем да разгледаме, да пипнем. При онлайн търговията решаваме по една картинка или дори по-често по описанието на търговеца и има риск да получим нещо, което не е качествено или дори въобще не става за употреба", отбеляза той. 

Трендафилов припомни, че законодателят е предвидил защита при пазаруване в интернет - продуктите могат да бъдат върнати в срок от 14 дни и купувачът да получи обратно парите си. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?