Добрият пиар действа като журналист
ПР и събития
Обновена 01:21ч., 19.08.2014
Вие сте пиар специалист, но не сте били журналист? Има някои тънкости, които е добре да знаете.
За да бъде успешен, всеки пиар трябва да познава или поне да има предвид какво търсят и какво не харесват журналистите. Има няколко похвата на мислене, писане на информация и поведение, които могат сериозно да ви помогнат, отбелязва американското издание Entrepreneur. Те са следните:
- Представяйте историите си направо. Без дълги, безмислени и написани в административен стил въведения. Какво прави компанията ви уникална? Безбройните ваши конкуренти, които се борят за същата колонка или пространство с текст в интернет, също постоянно атакуват журналистите с информация. Запитайте се коя информация би накарала редактора да избере вас. Бъдете конкретни. Бъдете грамотни. Позволете си да влезете под кожата на журналиста за миг. И след това веднага излезте!
- Направете представянето си перфектно. Имате 30 секунди. Точно толкова време ще ви отделят репортерите, когато им представяте говоримо или в писмен вид информацията, която искате да влезе в медиите. Бъдете бързи и кратки.
- Подгответе се предварително. Факт: хората в медиите работят в много кратки срокове. Ако организирате събитие, бъдете сигурни, че ще ви помолят за допълнителна информация, още снимки, координати, които да им предоставите по телефона, лично или онлайн. Улеснете работата си и им помогнете със светкавичен отговор, като се подготвите предварително. Сортирайте на удобно място в компютъра си всички възможни файлове, които могат да ви поискат. Не пишете дълги прессъобщения с подробна, излишна информация за постиженията на компанията си. Не засипвайте съобщенията си с множество самохвални суперлативи, които дразнят. Не прилагайте снимки с огромен размер, които се свалят бавно от електронната поща.
- Подсигурете връзката по още един канал. Сещате ли се за количеството електронни писма, които получавате в пощата си всеки ден? Умножете го по три. Горе-долу толкова имейли получават голяма част от репортерите, които искате да привлечете на вашето събитие или към вашата информация. Опитайте да установите контакт предварително, за да ви запомнят. Обадете се по телефона там, където смятате, че е подходящо.
- Спазвайте обещанията си. Казвате им, че от вас ще разберат за „революционен, нов продукт“ или „супермодерна, неповторима услуга“? Правете го само ако сте сигурни, че имате с какво да докажете твърденията си. Не им обещавайте ексклузивна информация или разтърсващо интервю, ако няма как да им го осигурите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Конфликтът във VW заради заплатите и затваряне на заводи се задълбочава
Компании |
Обновена 17:40ч., 04.12.2024
Планът на Тръмп за Украйна: Териториални отстъпки, но НАТО извън масата за преговори
Политика |
Обновена 17:25ч., 04.12.2024
ЕС обмисля мерки срещу големите онлайн търговци на дребно като Temu и Shein
Икономика |
Обновена 17:10ч., 04.12.2024
Южна Корея се превръща във все по-сериозен играч на световния оръжеен пазар
Икономика |
Обновена 16:55ч., 04.12.2024
"ЛЕВ ИНС": Кибер застраховката е комплексно решение за киберсигурност на малки и големи компании
Финанси | Advertorial |
Обновена 09:00ч., 03.12.2024
Южнокорейският президент отменя военното положение, което наложи преди няколко часа
Политика |
Обновена 23:22ч., 03.12.2024
Когато решите да поискате повишение
Техники за успех |
Обновена 00:16ч., 04.12.2024
На днешната дата, 4 декември. Варваринден
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 04.12.2024
7 тенденции в криейтив дизайна за 2025 г. (Инфографика)
Маркетинг |
Обновена 01:14ч., 04.12.2024
Кока-Кола ХБК България непрекъснато развива своето 24/7 портфолио
Компании | Advertorial |
Обновена 10:45ч., 03.12.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 04.12.2024
Бизнес перспективи: Трудът в световен мащаб поскъпва
Бизнес |
Обновена 08:15ч., 04.12.2024
Данък "подземни богатства" заложен в проектобюджета за догодина
Финанси |
Обновена 13:55ч., 04.12.2024
Коментари
Няма въведени кометари.