3 от най-зрелищните пиар кризи на 2015 г.
Историята познава някои доста големи гафове в частния сектор. 2015 г. не е изключение - и тя се разписа със сериозни проблеми на компании и нелепи реакции на пиар екипите, които работят за тях. Последните вероятно са изпили горчивата чаша, посочва американското сп. Inc. То разказва за някои от най-зрелищните, големи пиар провали на годината. Ето и три от тях.
- "Фолксваген дизелгейт".
Немският производител на автомобили Volkswagen се прочу из всички държави през септември като призна, че е инсталирал софтуер, който е отчитал лъжливи нива на излъчваните от негови коли вредни за околната среда емисии. Това се случи след като беше доказано, че на пътя коли на компанията излъчват в пъти над допустимото от закона ниво на замърсяване. Несъответствието касаеше над 500 000 автомобила Volkswagen. Компанията все още се намира в състояние на damage control ило борба с вредните за имиджа й последствия. Затова, безспорно може да се посочи, че това е една от най-големите пиар кризи на 2015 г., както и че е един от най-големите скандали в историята на автомобилната индустрия.
-
Рекламната кампания на Airbnb "You're welcome".
Седмици преди Сан Франциско да гласува мерки, които в голяма степен ограничиха услугата за споделен подслон на Airbnb, компанията представи рекламна кампания с неподходящ тон, в която посочи че гражданите на Сан Франциско трябва да са щастливи и благодарни за данъчния принос, който тя внася в града им. Всъщност, това са същите данъци, които Airbnb се опита да отрече в друга своя камапния, излъчена година по-рано. В крайна сметка, интернет платформата за споделяне на нощувки се извини за рекламната серия и призна, че е проява на лош вкус.
-
Subway: провалът на говорителя.
Джаред Фоугъл бил обикновен, дружелюбен мъж, който отслабнал, като се хранил с много сандвичи на Subway. За такъв го смятаха мнозина, докато... той не бе осъден за притежание на детска порнография и пътуване из щатите, за да прави секс с непълнолетни. Ако Subway Америка знаеше, че предстои да бъдат огласени такива разкрития за него, тя едва ли би го назначила за свой говорител и публично лице. Със сигурност би го освободила от ролята и би го докладвала на властите. Всъщност, историята е дори по-лоша. Собственичка на франчайз ресторант на Subway твърди, че през 2008 г. е докладвала на компанията истории, които Джаред й поверил - за посещение на малолетни проституки в Тайланд и Съединените щати. Сериозна пиар криза е да разбереш, че публичният ти говорител е намесен в педофилски скандал. Затова се смята, че компанията ще възстановява репутацията си в Америка с години.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.