5 риска за репутацията, пред които са изправени изпълнителните директори през 2025 г.
Когато за първи път навлязох в връзките с обществеността през 2005 г., работата ми беше съсредоточена върху насочването на главните изпълнителни директори чрез традиционни медийни интервюта и речи – кратки моменти на видимост. След като светлината на прожекторите беше изключена, ръководителите и лидерите на компании можеха да се оттеглят обратно към работата си в относителна анонимност.
С навлизането на социалните медии и изкуствения интелект обаче лидерите на компании вече са под постоянен обществен контрол, докато се движат в пейзаж, доминиран от изкуствен интелект, дезинформация и поляризиран публичен дискурс.
С наближаването на 2025 г. залозите никога не са били по-високи за тези в C-suite, които управляват личната си марка и, като допълнение, репутацията на организациите, които представляват.
Ролята на главния изпълнителен директор се разшири отвъд ръководенето на бизнес - това е да бъдеш лице на марка в епоха, в която една грешна стъпка може да доведе до криза на репутацията.
Ето пет от най-неотложните рискове за репутацията, за които главните изпълнителни директори трябва да се подготвят през следващата година и как могат проактивно да се справят с тях, пише Дженифър Малоуни Адаб в статия за Еntrepreneur.
1. AI, дълбоки фалшификации и дезинформация
Възходът на дълбоките фалшификати и съдържанието, генерирано от AI, размива границата между факти и измислици. Всъщност проучване на Инициативата за автентичност на съдържанието на Adobe установи, че 87% от респондентите смятат, че съдържанието, генерирано от AI, затруднява разграничаването на фактите от измислицата. Главните изпълнителни директори са особено уязвими да бъдат манипулирани техните подобия, за да разпространяват фалшиви разкази, което води до объркване и недоверие сред заинтересованите страни.
За да противодействат на това, лидерите трябва да създадат „единен източник на истина“ на платформи като LinkedIn, където гласовете им могат да бъдат чути директно. Чрез редовно споделяне на автентични актуализации, ангажиране със заинтересованите страни и укрепване на ценностите на компанията, изпълнителните директори могат да смекчат въздействието на фалшивите разкази. Използването на връзки с обществеността на изпълнителния директор за поддържане на прозрачност е от решаващо значение в днешната среда.
2. Развиващи се очаквания на потребителите
Бързото приемане на AI и нововъзникващите технологии повиши изискванията на потребителите за иновации, персонализация и етично поведение. Сега заинтересованите страни очакват лидерите да балансират иновациите със социалната отговорност.
Скорошно проучване на Harvard Business School разкри, че 77% от потребителите са мотивирани да купуват от компании, които са ангажирани със света, а 73% от инвеститорите вземат предвид усилията за околната среда и обществото в своите инвестиционни решения.
Главните изпълнителни директори, които не успяват да съобщят как техните компании се справят с тези изисквания, рискуват да бъдат възприемани като изостанали. Проактивните комуникации на изпълнителните директори могат да преодолеят тази празнина, като подчертаят инициативите на компанията, които са в съответствие с потребителските ценности, като устойчивост или отговорно използване на AI.
3. Навигиране в поляризиран политически пейзаж
За изпълнителните директори всяко публично изявление по социално-политически въпроси може да отблъсне служители, клиенти или инвеститори. В същото време заинтересованите страни очакват лидерите на компаниите да се изкажат. FTI Consulting установи, че 92% от инвеститорите докладват какво казва изпълнителен директор публично относно обществени проблеми, които влияят на мнението им за компанията.
Лидерите трябва да претеглят рисковете и ползите от изказването. Независимо дали изберат да останат аполитични или да заемат позиция, подходът им трябва да съответства на тяхната изпълнителна марка и корпоративни цели. Разработването на комуникационна стратегия на изпълнителния директор, която се занимава с потенциалните последствия от техните решения, е важна предпазна мярка.
4. Отменете културата и нуждата от последователност
Културата на отказ продължава да представлява значителна заплаха за лидерите. Една-единствена погрешна стъпка – независимо дали е лошо формулиран туит или противоречиво изявление – може да предизвика реакция в социалните медии, която накърнява доверието в главния изпълнителен директор и, като цяло, репутацията на компанията му.
Най-добрата защита е силното нападение. Скорошен доклад на корпоративната консултантска фирма Brunswick показа, че 80% от служителите предпочитат да работят за изпълнителен директор, който използва социални медии, и че 82% проучват главния изпълнителен директор, преди да се присъединят към компанията.
Всяко взаимодействие, публикация или публично изявление трябва да отразява внимателно подбраната лична марка на изпълнителния директор. Лидерите, които постоянно споделят обмислено, автентично съдържание, е по-малко вероятно да предизвикат обществен гняв. Третирането на комуникацията като продължение на тяхната идентичност насърчава доверието и устойчивостта по време на предизвикателства за репутацията.
5. Нарушения на поверителността и изтичане на информация
От хакнати имейли до изтекли вътрешни бележки, изпълнителните директори трябва да работят с предположението, че всичко, което казват или пишат, може да стане публично достояние. В един свръхсвързан свят дори частните комуникации са изложени на риск да станат вирусни.
Главните изпълнителни директори и техните екипи трябва да възприемат начин на мислене на нулево доверие. Това включва прилагане на стабилни мерки за киберсигурност и разработване на стратегия за управление на кризи за справяне с потенциални течове. Като предвиждат уязвимостите, лидерите могат да сведат до минимум въздействието на подобни инциденти.
Тъй като предизвикателствата на 2025 г. се задават, изпълнителните директори трябва да възприемат проактивен подход към управлението на репутацията както онлайн, така и офлайн. Това включва използване на комуникационните стратегии на главните изпълнителни директори с обществеността и изпълнителните директори, за да комуникират своите ценности, да се справят с кризи и да култивират лични марки, които вдъхват доверие.
Източник: Дженифър Малоуни Адаб, Основател на Triple A Media, консултантска компания, която помага на изпълнителни директори и ръководители да издигнат своите лични марки онлайн, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.