Клиентите, които ще доминират в близкото бъдеще

Клиентите, които ще доминират в близкото бъдеще

Продължителността на живота ще става все по-дълга. Последиците от това за производителите и магазините ще бъдат огромни. Това сочи проучване на международната консултантска компания A.T. Kearney, която навлезе на българския пазар през 2003 г.

Светът е изправен пред демографски трус (т.нар. „agequake”) , твърдят от компанията. Намаляването на раждаемостта в комбинация с увеличаването на продължителността на живота в някои държави означава, че в тях най-бързо развиващата се група от клиенти ще бъде тази на хората над 60-годишна възраст.

Проучването на A.T. Kearney обхваща 3000 души, интервюирани в 23 страни, включително Китай, Великобритания, Русия, САЩ, Мексико и Индия.

Изискванията към правителствата ще се увеличат заради покачването на разходите за здравеопазване и размера на пенсиите в страните, предвиждат специалистите. Същевременно ще намаляват младите хора, които ще работят и ще плащат данъци. Възможно е да се случва така, че в семейството да живеят три, понякога четири поколения, разчитайки на един доход и под един покрив.

Ако сценарият се развие по този начин, производителите и търговците на дребно ще трябва да приспособят към този пазар продуктите си и каналите за продажби, защото възрастните хора не само ще бъдат една значителна част от техните клиенти, но и от техните човешки ресурси. Възрастта за пенсиониране ще се покачва.

През 1998 г. броят на хората над 60 години в страните, които членуват в Г-7 застига с бързи темпове този на гражданите, по-млади от 15 г. До 2047 г. в света ще има повече хора, прехвърлили 60 г. от деца под 15.

През 1950 г. 200 млн. души в света са в групата над 60 г. През 2000 г. те са над 600 млн. Към 2050 г. броят им ще достигне 2 млрд, предвиждат експертите.

До 2050 г. 36% от германците, 30% от французите и 22 на сто от американците ще са на възраст над 60 г. Толкова възрастни ще бъдат и една трета от китайците.

Защо населението на големите икономики застарява?

Причините са няколко. 1.) Раждаемостта намалява. 2.) Хората живеят по-дълго. 3.) Хората остават здрави по-дълго. 4.) Хората са по-богати.

Какво желаят възрастните клиенти? Според авторите на изследването най-важния извод от него е, че тези клиенти смятат, че не са адекватно обслужвани от пазарите, търговците на дребно и производителите. Повечето от потребителите в тази демографска група се фокусират върху трудностите, пред които са изправени в своята среда. „Не съм толкова висок, колкото бях и чувствам, че ми е трудно да достигна продукт на рафта“, казва Денис, на 82 г., който живее във Франция.

Освен това повечето възрастни хора срещат затруднения да отварят опаковки и да прочетат надписите с отстъпките и цените. Те също така се оплакват, че в магазините няма достатъчно служители или че служителите не са достатъчно добре подготвени, за да им помогнат в пазаруването. Като цяло, те очакват разбиране от производителите и търговците на дребно, като същевременно не им харесва проявата на снизходително отношение от страна на обслужващ персонал.

Още изводи на изследването можете да прочетете тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Хърватия връща казармата заради геополитическото напрежение
Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Тръмп: Китай може да помогне на САЩ в отношенията с Русия
Тази нощ преминаваме към зимно часово време
Започва плановият годишен ремонт на шести блок на АЕЦ "Козлодуй"
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ