Образователният министър: Свърши времето на ниските изисквания в университетите
"Свърши времето на занижените изисквания в университетите, вече няма да има масовизация на студенти. Ключов фактор затова да бъдат по-успешни на пазара на висшето образование, ще бъде репутацията на университетите и по-точно, колко успешни са те и колко качествено е тяхното образование. Тази репутация ще зависи от завишените изисквания, които ще наложим", каза във Варна министърът на образованието Красимир Вълчев.
По думите му, преподавателите трябва да бъдат по-взискателни и да карат студентите да учат целогодишно, а не само от сесия на сесия.
"Преподавателите ще трябва да им възлагат повече задачи, повече материал за четене. Всичко това е заложено в стратегическите цели и задачи, защото именно това е в основата на качественото образование. Истината е, че българските преподаватели са много добри, но трябва да бъдат по-взискателни, обучението трябва да бъде практическо, от там следва изготвяне на профили по компетенции на всички професионални направления", подчерта министърът.
Според него, висшите заведения трябва да направят бакалавърските си програми мултидисциплинарни, защото професиите на бъдещето ще изискват по-широк комплекс от умения.
"Промените в закона за висшето образование са факт, изработени са стратегически цели и задачи на всяко висше училище", каза още Вълчев. По думите му, от изпълнението им ще зависи и възнаграждението на ректорите, което вече няма да се формира само от тяхната преценка или чувството им за благоприличие. "Тяхна отговорност е какво и как учи в съответния университет, свързаността с други висши училища, как се инвестира в млади преподаватели и се развива научната дейност. Много от университетите поддържат губещи магистърски програми, самоцелни бакалавърски специалности, ниска норма на преподавателска работа, което трябва да бъде променено", обясни Вълчев.
За системата на средното образование Вълчев посочи, че най-голямо отпадане от училище има при децата след 7 клас. "Ако в шести за седми клас 500 деца не продължават обучението си, след 7-и клас броят им се увеличава на 1500-2000", обясни министърът.
Вълчев допълни, че не се предвижда цялостно преминаване на училищната система в електронна среда. "В момента среднодневните стойности са 4 от 1000 паралелки да учат в електронна среда", каза образователният министър.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.