Пентагонът започна работа по тежък военен транспортен хидроплан
 
                      Агенцията за перспективни изследователски проекти в областта на отбраната (DARPA) към Пентагона в САЩ започна да разработва тежък транспортен самолет, който може да каца върху вода и да се движи над самата вода, съобщава Defense news.
Според изданието самолетът може да има качествата на екраноплан - високоскоростно превозно средство на динамична въздушна възглавница. Апаратът лети в рамките на аеродинамичния екран, на височина до няколко метра от повърхността на водата или сушата.
Две компании едновременно - General Atomics и Aurora Flight Sciences - ще разработят два конкурентни проекта за този самолет.
Агенцията иска надежден самолет, който може да пътува на дълги разстояния, да е евтин, да има приблизително същите размери и транспортни възможности като Boeing C-17 Globemaster III - този самолет може да превозва около 77 тона товар, например 69-тонен Танк M1 Abrams, бронирани машини или камиони, или 102-ма парашутисти със снаряжение и боеприпаси, като и 34 пациенти на носилки.
В управлението на агенцията отбелязат, че самолетът трябва да може да извършва полет на дълги разстояния близо до водната повърхност. Също така в техническото задание се предполага, че самолетът ще излита от водната повърхност и ще каца върху нея при вълни с височина до 2,4 метра.
Defense news обяснява, че DARPA проявява интерес към проекта за транспортиране на хидроплани в момент, когато американската армия се опитва да адаптира своите въздушни способности към операции в морето.
„Пентагонът е все по-загрижен от възможността за военни действия с Китай, а конфликтът в Индо-тихоокеанския регион ще изисква подобряване на способностите за операции в морето“, отбелязва изданието.
През 2021 г. Съединените щати тестваха JDAM – система за преобразуване на свободно падащи бомби в управляеми бомби, както и в модификация за поразяване на цели във вода. Също през 2021 г. Командването на специалните операции на ВВС на САЩ обяви разработването на версия на транспортния самолет MC-130J Commando II, който може да се превърне в хидроплан чрез инсталиране на подвижни поплавъци за приводняване и движение по повърхността на водата.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Дейността на фабриките в Китай намалява
Бизнес |Фонд за декарбонизация ще подкрепя домакинствата за мерки, свързани с енергийна ефективност
Политика |30 години Argent Group. Това не е ретроспекция
ПР и събития |Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Енергетика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |Лидерите раждат ли се, или се създават?
Лидерство |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                         
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.