9 съвета, които ще ви помогнат да подредите времето си

9 съвета, които ще ви помогнат да подредите времето си

Управлението на времето е важно не само за продуктивността на работното място, но и за добрия начин на живот.

Трябва да имате време за всичко, което искате да направите, а това включва работата, играта или просто кратка почивка, в която да седнете на спокойствие и да разгледате заобикалящата ви среда. Най-креативните идеи често се раждат именно по време на тези моменти на пълен покой.

Това са 9 съвета, които да ви помогнат в управлението на вашето време.                                            

1. Започнете деня по правилния начин. Не бързайте да ставате, след като се събудите. Отделете няколко минути, за да съберете мислите си на спокойствие. Не забравяйте нещата, които са наистина важни за вас и се подгответе психически, за всичко, което новия ден ще ви донесе.

2.  Създайте план на това, което искате да постигнете през деня. Важно е да си поставите разумни и постижими цели.

3. Разделете задачите на по-малки части. Когато човек се изправи пред една голяма, трудоемка задача, ситуацията може да му се струва безнадеждна. Освен това, ако не сте внимателни,  задачата може да отвлече вашето внимание и да ви откъсне от други проблеми, с които трябва да се заемете.

Разделете я на по-малки части, с които да се справяте поотделно във всеки един ден от предстоящата седмица.

4. Давайте предимство на важните задачи и отказвайте незначителните. Създайте ред и решете, кой неща задължително трябва да бъдат направени и кои може да оставите за по-късно. Научете се да казвате „не“.

5. Делегирайте, ако е възможно. Аз лично имам голям екип от сътрудници. Те се занимават с нещата, в които са най-добри, за да мога да се концентрирам над тези, в които самият аз съм добър.

6. Отделете време за храна, упражнения и социализиране. Ако следвате протестантската етика, може да вярвате, че трябва да работите без почивка, докато не прегорите или не решите да се откажете напълно. Преди да се стигне до тези по-крайни мерки, отделете време за нещата, които правят живота ви по-приятен.

7. Големите усилия трябва да бъдат последвани от период за релаксация. Понякога трябва да работим много здраво, за да завършим дадена задача в рамките на определен срок. Важно е да знаем, че човек не може да подържа подобно ниво на работа, постоянно. Дори и да не искате, важно е от време на време да си взимате отпуск.

8. Практикувайте 10-минутното правило.  На всички ни се налага от време на време да се занимаваме със задачи, които мразим. Постоянното им отлагане ни държи в състояние на тревога и източва нашата енергия.  Правилото е да работите над тази задача в продължение на 10 минути.

След като преодолеете първоначалната психическа бариера, вие ще можете да продължите работата си по неприятната задача, въпреки че първоначално сте мислели да и отделите само 10 минути.

9. Завършвайте всеки ден с план за следващия. Аз обичам да завършвам деня си, като направя кратък списък с нещата, които трябва да направя на следващия ден. По този начин,, на следващата сутрин няма нужда да се мъча да си спомня какви са задачите за деня и какво следва.

Крейг Симпсон, съавтор на книгата  „The Direct Mail Solution“, за Entrepreneur.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ