Гейминг гигантите разполагат с купчина кеш, което може да доведе до по-голяма консолидация в сектора
Публично листнатите гейминг компании разполагат с купчина кеш и парични еквиваленти на стойност 45 милиарда долара, като това може да доведе до по-голяма консолидация на пазара на видеоигри за 188 млрд. долара, според нов доклад на фирмата за рисков капитал Konvoy, цитиран от Си Ен Би Си.
Компании като американските Activision Blizzard, Electronic Arts, сингапурската Sea, японските Nintendo и Bandai Namco, южнокорейската Nexon и китайската NetEase в момента притежават 45,1 милиарда долара в брой и парични еквиваленти, според Konvoy, който цитира последните публични отчети на тези компании.
Това ще им даде повече от достатъчно финансова мощ, за да разгледат потенциални цели за придобиване, които биха могли да им помогнат да подсолят интелектуалната си собственост и продукти.
По-специално фирмите за игри се стремят да задържат геймърите по-ангажирани за по-дълго време с т.нар „live-service“ игри, които добавят повече съдържание с течение на времето, както и платени абонаментни пакети, наподобяващи тези на стрийминг гигантите като Netflix, които предлагат определено количество безплатни игри или възможността да играят игри чрез в облака, вместо да ги теглят на своите машини.
Big Tech насочва поглед към видеоигрите
Големите технологични фирми също разполагат с много пари, за да направят сделки в сектора, според Konvoy. Фирмата за рисков капитал каза, че най-големите технологични компании в света, сред които Amazon, Microsoft, Google, Apple, Meta, Netflix, китайската Tencent и японската Sony, имат общо 229,4 милиарда долара в брой в балансите си, за да използват за потенциални сделки.
Джош Чапман, партньор в Konvoy, заяви, че компанията очаква сделката за придобиването на Activision от Microsoft, да доведе до допълнителни сливания и придобивания и да създаде ново поколение гейминг компании.
„Като активни инвеститори в игри, ние вярваме, че геймърите и стартъпите в игри могат да се възползват от сделката, тъй като подобрява предлаганата на геймърите стойност и води до жизнена среда за сливания и придобивания за други сделки, които да бъдат сключени“, коментира Чапман за Си Ен Би Си.
Облачните игри са ключова област за Microsoft, който въвежда Activision в своето нарастващо портфолио от издатели на игри. Компанията прокарва своята услуга за облачни игри, която премахва необходимостта от традиционни конзоли като Xbox Series X или PlayStation 5 на Sony, с абонаментния си продукт Xbox Game Pass.
Чапман каза, че това ще доведе до „нови възможности за нововъзникващи разработчици на игри, инфраструктурни компании и платформи за игри“.
Удивителното придобиване на Activision Blizzard от Microsoft беше одобрено от Службата за конкуренция и пазари на Обединеното кралство (CMA) по-рано този месец.
Сделката, оценена на 69 милиарда долара, ще даде на Microsoft собственост върху някои от най-доходоносните гейминг франчайзи, включително Call of Duty, Candy Crush, Crash Bandicoot, Warcraft, Diablo и Overwatch.
По-трудни времена
Издателите на видеоигри също са под натиск от влошаването на макроикономическите условия, с висока инфлация и нарастващи лихвени проценти, които намаляват апетита на потребителите към свързани с видеоигри разходи.
Докато през 2020 г., когато потребителите бяха затрупани с пари благодарение на облекчените парични условия, времената станаха по-трудни през 2022 г. и 2023 г., тъй като централните банкери увеличиха лихвените проценти в опит да охладят инфлацията.
Пазарът на видеоигри все още е огромен и се очаква да достигне 188 млрд. долара общи продажби през 2023 г., според Konvoy. Тази цифра се е увеличила със скромните 3% спрямо предходната година, когато продажбите на игри са възлизали на 183 милиарда долара. През 2022 г. също бе регистриран лек растеж от само 2%, но това дойде след изключителната 2021 г. Приходите от игри достигнаха 180 милиарда долара през тази година, като се повишиха с повече от 8% от 166 милиарда долара през 2020 г., според изследването на Konvoy.
През 2020 г. индустрията отбеляза още по-голям растеж — повече от 9% на годишна база. Тогава пандемичните ограничителни мерки бяха в разгара си и хората имаха повече време да играят видеоигри на закрито.
Konvoy обаче предвижда дългосрочен растеж за гейминг индустрията през следващите години. Фирмата заяви, че очаква общ годишен темп на растеж от 9% през следващите пет години, като индустрията ще достигне колосалните 288 милиарда долара общи продажби до 2028 г.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.