Google тества инструмент за изкуствен интелект, който може да пише новинарски статии

Google тества инструмент за изкуствен интелект, който може да пише новинарски статии

Google тества продукт с технология за изкуствен интелект за създаване на новинарски текстове, като го предлага на медии и издателства, сред които Ню Йорк Таймс, Уошингтън Поуст и собственика на Уолстрийт Джърнъл - News Corp, съобщава Ню Йорк Таймс.

Инструментът, известен с работното заглавие Genesis, може да приема информация (например подробности за текущи събития) и да генерира новинарско съдържание.

Източник, запознат с продукта, заяви, че Google вярва, че той може да служи като своеобразен личен асистент за журналисти, който да автоматизира някои задачи, за да освободи време за други. Той допълни, че Google го разглежда като отговорна технология, която може да помогне за отклоняване на издателската индустрия от капаните на генеративния изкуствен интелект.

Някои от ръководителите на медии, на които е представено предложението на Google, го определят като тревожно. Двама от тях, пожелали анонимност,  споделиха, че изглежда така сякаш усилията, които се полагат за създаването на точни и изкусни новинарски истории се приемат за даденост.

Джен Кридър, говорител на Google, заяви в изявление, че „в партньорство с издателите на новини, особено с по-малките издатели, сме в най-ранните етапи на проучване на идеи за потенциално предоставяне на инструменти с изкуствен интелект, които да помагат на журналистите в работата им.“

Тя допълни, че „тези инструменти нямат за цел и не могат да заменят основната роля на журналистите в отразяването, създаването и проверката на фактите в техните статии. Вместо това те могат да предоставят възможности за заглавия и други стилове на писане.“

Говорител на News Corp заяви в изявление: „Имаме отлични отношения с Google и оценяваме дългосрочния ангажимент на Сундар Пичай към журналистиката.“

Таймс и Поуст отказаха да коментират.

Новинарските организации по света се двоумят дали да използват инструменти за изкуствен интелект в редакциите си. Много от тях, включително Таймс, ЕнПиАр и Инсайдър, уведомиха служителите си, че възнамеряват да проучат потенциалните възможности за използване на изкуствения интелект, за да видят как той може да бъде приложен отговорно в сферата на новините, където секундите са важни и точността е от първостепенно значение.

Но новият инструмент на Google със сигурност ще предизвика безпокойство и сред журналистите, които от десетилетия сами пишат статиите си. Някои новинарски организации, включително Асошиейтед Прес, отдавна използват изкуствен интелект, за генериране на определен тип съдържание като например корпоративни отчети за приходите, но те остават малка част от общия обем статити, създавани от журналисти.

Изкуственият интелект може да промени това, позволявайки на потребителите да генерират статии в по-широк мащаб, които, ако не бъдат редактирани и проверени внимателно, могат да разпространят дезинформация и да повлияят на начина, по който се възприемат традиционно написаните истории.

Издатели и други създатели на съдържание вече разкритикуваха Google и други големи компании за изкуствени интелекти, че използват десетки техни статии и публикации, за да подпомогнат обучението на тези системи за изкуствени интелекти, без да компенсират издателите. Новинарски организации, сред които ЕнБиСи Нюз и Таймс, заеха позиция срещу използването на техните данни от изкуствените интелекти без разрешение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ