Lamborghini пое към трансформация с първия си plug-in хибриден модел

Lamborghini пое към трансформация с първия си plug-in хибриден модел

Lamborghini започва втората фаза от своя план Direzione Cor Tauri, който се състои в електрифициране на цялата гама до края на 2024 г. Целта е емисиите на CO2 да бъдат намалени с 50% от началото на 2025 г., предава elEconomista.es

Този хибриден преход ще изисква инвестиция от над 1,5 млрд. евро, най-голямата в историята на италианската фирма. В този контекст Lamborghini разкри първите подробности за първия си HPEV (High Performance Electrified Vehicle) хибриден суперавтомобил, наречен LB744, който ще дебютира тази година за 60-годишнината на марката.

Този plug-in хибриден суперавтомобил ще е оборудван с лека литиево-йонна батерия с висока мощност, разположена в трансмисионния тунел в централната част на шасито. Иновативно решение, предназначено да намали емисиите в сравнение с предишния V12, който беше спрян миналата година, като същевременно максимизира производителността.

Сърцето на този модел е напълно нова архитектура със задвижващо предаване, което предлага максимална мощност от общо 1015 к.с., съчетавайки мощността на двигателя L545, изцяло нов 12-цилиндров двигател с вътрешно горене, с три електрически мотора, единият от които е интегриран в новата осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.

Електрическите мотори увеличават подаването на мощност при ниски обороти и могат да превърнат новия LB744 в 100% електрическа кола, намалявайки общите емисии на CO2 с 30% в сравнение с Aventador Ultimae.

Най-лекият двигател на Lamborghini 

Новият двигател е с работен обем от 6,5 литра, което го прави най-лекият и мощен 12-цилиндров двигател, правен някога от Lamborghini. Общо тежи 218 килограма, което е със 17 килограма по-малко от Aventador. Някои много забележителни цифри, като се има предвид, че електрифицираните превозни средства увеличават теглото си поради батериите, които оборудват.

И още, каналите за всмукване на въздух към цилиндрите са преработени, за да се увеличи подаването на въздух и да се осигури оптимален въздушен поток в горивната камера. Оптимизирано е и горенето в самия двигател, благодарение на регулирането на йонизацията в камерата с два блока за управление. Решение, което вече е използвано в Aventador, което сега е пренесено в новия модел.

Характерният за бика "еко" суперавтомобил поддържа една от традициите на Lamborghini - задвижването на всички колела. В допълнение към двигателя с вътрешно горене, който осигурява мощност на задните колела, два електрически мотора вече са вградени в предната ос, всеки от които осигурява задвижване на едно от предните колела.

Третият мотор, който се намира над скоростната кутия, може да захранва задните колела в зависимост от избрания режим на шофиране и условията. Когато е в електрически режим, LB744 има само предно задвижване, за да оптимизира консумацията на енергия, докато електрическото задвижване на задната ос се включва, когато е необходимо.

Обновена скоростна кутия 

Lamborghini LB744 разполага с нова компактна трансмисия, която е разработена и проектирана от фирмата и която ще оборудва следващото поколение суперколи от Sant'Agata Bolognese.

Новата осемстепенна скоростна кутия е разположена напречно зад надлъжния V12 двигател, за да остави място в тунела за батерията, насърчавайки ефективно разпределение на теглото за най-добра динамика на шофиране. Вътрешната структура на новата скоростна кутия има два отделни вала, вместо обичайните три. Единият управлява четните предавки, а другият нечетните, въпреки че и двете се зацепват с един и същи ротор. Това разположение позволява да се намали общото тегло и да се спести място.

Преди това само два други автомобила V12 бяха оборудвани с напречна задна скоростна кутия: Miura, пусната на пазара през 1966 г., която също възприе напречно разположение на двигателя в средата на задната част; и Essenza SCV12, фокусиран върху пистата хиперавтомобил с надлъжен двигател и напречна носеща скоростна кутия.

Компанията гарантира, че са обърнали "специално внимание" на звука на двигателя L545, като се има предвид, че "автомобилите Lamborghini са известни със своя уникален, емоционален и безпогрешен звук". За да разберем какъв ще бъде екстериорът на Lamborghini LB744, ще трябва да изчакаме.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Разкрития: Агенти на разузнаването Мосад са подготвяли сухопътна операция в в Катар
Вдовицата на застреляния Чарли Кърк: Ще продължа делото му!
Желязков: Този вот на недоверие е алманах на всички проблеми в съдебната система
Посланически скандал: Лейбъристки депутат обвини Киър Стармър, че не е годен за премиер
Fitch понижи кредитния рейтинг на Франция до A+
El Nacional: Зинедин Зидан ще води националния отбор по футбол на Франция след Световното през 2026 г.
Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
Аржентина заплаши с мерки срещу добива на петрол на Фолклeндските острови от израелска компания