Как се лекува нездравото чувство за контрол

Как се лекува нездравото чувство за контрол

Някои хора просто не могат да живеят спокойно, без да контролират. Следят и управляват близките си, роднините, дори случайни познати.

Някои от тях са мениджъри. И се развихрят в работната обстановка.

Как да разберете дали и вие сте от тях? Американският консултант по лидерство Черил Кран изброява шест ключови признака на шефа, който прекалено контролира. Вижте ги. Ако се припознаете в няколко от тях, значи попадате в графата „нездраво чувство за контрол”:

  1. Гордеете се, че не отделяте време за ваканция.
  2. Ставате агресивни, когато другите ви разочароват или предадат.
  3. Винаги сте „затънали в работа”.
  4. Служителите постоянно ви задават много въпроси (защото се страхуват, че не си изпълняват задълженията така, както според вас е правилно).
  5. Всъщност сте убедени, че никой не може да върши вашата работа.
  6. Толкова често „проверявате как са служителите, че те изглеждат раздразнени като се появите.

Имате проблем с контрола? Ето какво можете да сторите, за да го преодолеете.Въпрос от шеф с осъзната практика на свръхкотрол: Как да спра да контролирам прекалено?

Отговор на списание Entrepreneur: Трябва да се научите да давате свобода на хората си. И по ирония, трябва да се доверите на някой – не можете да справите с проблема сами.

Началото е трудно, затова започнете с малки стъпки – делегирайте част от задълженията си, за да проверите готови ли сте да се разделите с обсебващото си поведение. Наемете си асистент. Първоначално го ангажирайте почасово – например в рамките на половин работен ден. Ако сте доволни, постепенно го натоварвайте с повече правомощия. Бъдете толерантни.

Опитайте да говорите повече с колегите. (Но не и прекалено – така ще загубят респект, смятайки, че ги тормозите или отегчавате.)

Понякога ги прекъсвайте за кратко, за да добавите нещо към казаното от тях. Това придава естественост и показва, че се вълнувате от казаното.

От време навреме кръстосвайте ръцете си, докато говорите и сте прави.

Покажете на хората какво ви харесва и какво не, за да ги ориентирате. Питайте ги от какво се нуждаят и им го давайте.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ