Особености на микромениджмънта
Никой не харесва шефове, които прекалено се бъркат в работата и постоянно проверяват докъде са стигнали нещата. Това не само е досадно, но създава сериозни препятствия. Ако имате такъв шеф, не трябва да страдате.
Този микромениджмънт може да се окаже и възможност за израстване в кариерата. Микромениджърите изобилстват в съвременните организации, но обикновено, те нямат нищо общо с производителността. "Това е свързано повече с вътрешното безпокойство на вашите шефове, които искат да контролират ситуациите, отколкото самите вас", казва Джени Чапмън, професор по мениджмънт в Калифорнийския университет в Бъркли, който изследва и консултира в сферата на организационната култура. Лошата новина е, че и да се борите срещу това, подходът ви няма да проработи. За начало трябва да разберете защо шефът ви е такъв и откъде произлиза това поведение.
В единия край на спектъра са мениджърите, които имат много високи стандарти и заради които прилагат известна степен на контрол. Те могат редовно да ви връщат обратно, за да преработите нещо, което не е наред. Стив Джобс е пример за такъв шеф. Този тип ръководители обръщат голямо внимание на детайлите и упражняват някаква степен на контрол, но не задушават тези, които работят за тях. В действителност, може да имате възможност да научите много неща от тях.
На другия край на спектъра са хора, описвани като "патологични микромениджъри, които искат да е ясно, че те са отговорни." Това са шефовете, които ви дават по малко отговорности, за да нямете пълна автономия, настояват те да бъдат включени във всеки детайл от работата ви и са по-загрижени за специфики, като например размер на шрифта, отколкото за цялостната картина.
Не е препоръчително да се поддадете на изкушението да се оплачете. Вместо това, опитайте се да разберете какво причинява поведението на шефа ви. Дали не е подложен на огромен натиск? Или пък става въпрос за интуитивен начин на управление? Фирмена култура, която насърчава и поощрява този вид поведение? С разбирането на основните причини, ще сте наясно как да реагирате.
Според Чапмън, микроуправлението обикновено е на базата на общото мнение, че стандартите в света не са това, което трябва да бъдат. "Поради това е необходимо да се направи съзнателно и честно усилие да спечелите доверието на вашия мениджър чрез постигане на успех. Можете да направите график за редовни прегледи от шефа, които да го карат да се чувства част от процеса.", препоръчва той.
Ако нито една от горните стратегии не работи, време е за въпроса: Наистина ли искам да работя тук?
Ами Гало за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.