Сет Годин: Искате да бъдете лидер? Учете се да създавате проблеми!
Известният предприемач, маркетолог и автор на редица международни бестселъри предлага както винаги нов, нетрадиционен поглед върху умението да бъдеш лидер с разсъждения, публикувани в блога му.
Uber (б.р. компанията за алтернативни таксиметрови услуги) решава проблеми. Навсякъде и по всяко време, хората се нуждаят от надежден способ да стигнат от точка А до точка Б, и Uber им го осигурява, при това в повечето случаи по-добре, отколкото обикновените таксита.
Лейди Гага решава проблеми. Възниква потребност от музика от нов тип и тя ви я осигурява, като ви дава шанс да задоволите любопиството си.
Същото е и със Zara. Те решават проблема „какво ново в модата” за най-нетърпеливите последователи на същата тази мода.
Световноизвестният производител на меките, пухкави ботуши, които повече приличат на удобни домашни пантофи - UGG, от друга страна, създаде проблеми за тези, които не са непременно носители на модния прогрес, но искат да носят това, което носят и всички останали. Поради което им се наложи да се обзаведат с тях.
В B2B-продажбите големите победи се постигат именно чрез създаването на проблеми.
На компаниите им се налага да купят всеки нов продукт, който конкуренцията е започнала да усвоява – за да не изостават от нея. Щом няколко бранда се появят в дадена медия, останалите също тичат натам – не защото тя решава проблема с повишаване на продажбите, а защото им създава проблем, ако отсъстват от нея.
Интересното е, че мисълта за създаване на проблеми ни е неприятна. Естествено, прогресът е процес на създаване на възможности, но те винаги водят със себе си и своите колеги - проблемите.
Вземете например казуса с обществена организация, която събира дарения или търси държавна подкрепа. Без съмнение, на нея й се налага да създава проблеми в съзнанието на донорите, иначе няма шанс да си осигури нужните средства или подкрепа за решаването на тези проблеми.
Разбира се, далеч по-приятно е да се решават проблеми, защото всички се радват и вашето послание просто звучи така: „Помните ли, това беше проблем за вас, но ние го решихме!”. Но иновациите, които наистина променят света, често, първоначално създават или осветяват проблеми, и едва след това ги решават.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.