Автономна лимузина и луксозни SUV-модели на салона в София

Автономна лимузина и луксозни SUV-модели на салона в София

Лимузина с автономно управление и луксозни SUV-модели са сред най-впечатляващите експонати на автомобилен салон „София 2017”. Някои от тях бяха представени за първи път пред публика само преди месец на изложението във Франкфурт, а за други това е дебют на българска земя.

Под светлината на прожекторите за първи път у бе показан новият флагман на Audi – лимузината А8.

Четвъртото поколение на модела е и един от първите серийно произвеждани автомобили в света с вложени технологии, които позволяват високо ниво на автономно движение. От 2018 г. Audi постепенно ще започне да внедрява в колите си отделни функции за пилотирано управление, като тази за паркиране и гариране, за движение в натоварен трафик и в задръстване. Новият A8 ще дебютира с два основно модернизирани V-образни 6-цилиндрови двигателя – турбодизеловия 3.0 TDI, който развива максимална мощност 286 к.с., и турбобензиновия 3.0 TFSI с мощ от 340 коня.

Спортната гама на Audi ще бъде представена в София от новите модели с добавка RS и S към името си. Това са комбитоAudi RS 4, хечбекът Audi RS 3 Sportback, който разполага с най-мощния 5-цилиндров двигател в света (400 к.с.), като и Audi RS 5 Coupe е върхово представяне на спортния стилистичен език на марката с двигател 2.9 TFSI, в яркия червен цвят Misano Red.

Пътят към бъдещето, изпълнен с иновации в посока изкуствен интелект и алтернативно задвижване, се показва от големия хибриден SUV Audi Q7 e-tron. Моделът е с най-дълъг пробег на електричество в сегмента – 56 км. Първият plug-in хибрид със задвижване на четирите колела quattro доказва, че марката инвестира в комфорта на ежедневието на своите клиенти, без да затруднява обичайния ритъм на живот. Изложените модели ще потвърждават посланието на марката „Forgetaboutthecar. Audiismore”.

На свой ред Volkswagen предлага три премиери българската публика – чисто новият SUV модел Т-Roc, удълженият вариант на бестселъра Tiguan – Allspace със 7 места и обновеното Polo.

Новият субкомпактенвисокопроходим модел T-Roc e четвъртият играч на производителя от Волфсбург в SUV сегмента и продължава амбициозната офанзива в този клас.

Моделът е с експресивен дизайн, има спортни пропорции, предлага избор от мощни двигатели, задвижване 4×4, различни елегантни цветови комбинации за екстериора и интериора. Има възможност за фабрична оптична спортна тунинг версия. Колата е оборудвана с най-модерните асистиращи системи, както и иновативни възможности за свързаност и онлайн услуги. Т-Roc ще стартира продажбита си на българския пазар към края на годината.

Новият Tiguan Allspace попълва нишата между Tiguan и Touareg в гамата на марката. Сега вече моделът има опция за 7 места, като каросерията е удължена с 215 мм, а междуосието – със 109 мм. Максималният товарен обем при 5-местна конфигурация нараства с 265 литра до 1920 литра, типична повече за вановете. Има избор от шест двигателя с мощност от 150 к.с. до 240 к.с., а задвижването на четирите колела 4Motion и автоматичната скоростна кутия с двоен съединител DSG са серийни при вариантите с мощност над 180 к.с.

Шестото поколение на градския модел Polo продължава успешната история на модела, от който вече са продадени повече от 14 милиона екземпляра.

Това всъщност е най-голямото Polo, произвеждано изобщо. Общата му дължина е вече 4053 мм, а удълженото с 94 мм междуосие прави комфорта на возене още по-добър. Германските конструктори са постигнали истинско чудо с вътрешното пространство. За всяко от местата има повече простор, а багажният обем е увеличен с 25%, до минимум 351 литра.

Новото Polo се изкачва в по-висока категория и в технологично отношение, като предлага възможност на напълно дигитален кокпит, нови аудио и навигационни оборудвания, BlindSpotDetection (предупреждение за наличие на опасност в мъртвите зрителни зони), ACC (автоматичен адаптивен темпомат) и предни LED светлини, същите като на Golf. А системата FrontAssist (активно следене на дистанцията и автоматично спиране при опасност) е включена в стандартното оборудване.

На луксозните SUV-модели залага и вносителят на Jaguar, Volvo, Range Rover и Ford. Сред тях е най-новият член на семейството Jaguar – компактния E-Pace. Това е 5-местен компактен SUV с впечатляващ дизайн и динамика на спортен автомобил. Най-новото попълнение в гамата на британската котка е и много атрактивно позиционирано на българския пазар с начална цена от 63 000 лева с ДДС.

На щанда на Jaguar на Автомобилния салон София 2017 е и първият SUV в историята на Jaguar – F-PACE. Моделът е мощен и динамичен, проектиран и конструиран да осигурява пъргавината, реакциите и финеса, характерни за всички автомобили на британската марка. Разработен е с лека,  но изключително здрава конструкция на каросерията, с 80% алуминий. Тя е и единствената каросерия тип монокок с високо съдържание на лекия метал в сегмента.

Любителите най-често свързват името Jaguar със спортни автомобили. Точно за тези фенове вносителят „Мото-Пфое” е осигурил присъствието и на най-мощната и пъргава британската “котка” – F-TYPE SVR. Това е двуместен спортен автомобил, изработен предимно от алуминий, с мощност 575 конски сили и максимална скорост 322 км/ч. Той е по-лек, с подобрени шаси, трансмисия и система за задвижване на всички колела, които правят удоволствието от шофирането несравнимо.

На щанда в Интер Експо Център е и най-малкият спортен седан на марката – JaguarXE. Моделът със задвижване на всички колела (AWD) е единственият в своя клас, оборудван  със самоносеща каросерия с високо съдържание на алуминий, предно окачване с двойни носачи и заден мост с интегрална връзка, които са е в основата на отличителната динамика на спортния седанJaguar ХЕ.

На свой ред Volvo демонстрира скандинавския премиум стил с второто поколение на кросоувъра XC60. Той впечатлява с атлетичен силует, луксозен скандинавски интериор, функционален салон и богата гама мощни, но екологични двигатели. Новото попълнение при шведите има всички качества да се пребори със силната конкуренция в премиум сегмента. Луксът в салона е подчертан от комбинацията на фино дърво и алуминий, а осветлението е поверено на светодиоди.

Показанията на уредите се изписват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали с променлива конфигурация. Данните могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло. Централният панел е ориентиран към водача. По-голямата част от него е заета от 9,5-инчовият вертикален сензорен екран на мултимедийна система във вид на таблет.  Аудиосистемата от Bowers&Wilkins осигурява кристален звук, благодарение на високоговорителите и субуфер с вентилация. Предните седалки са меки и удобни, но в същото време е подобрена и тяхната странична опора. Има функции за отопление, охлаждане и дори масаж. Цените на новото Volvo XC60 започват от 90 790 лева за модела D4 2.0 AWD, а най-скъпият хибриден вариант T8 2.0T AWD започва от 126 870 лева и достига до 153 000 лв.

В съседство е разположен и друг луксозен SUV - най-новият член в семейството на RangeRover – Velar.

Моделът е създаден да запълни „бялото поле“ между RangeRoverEvoque и RangeRoverSport. Velar предлага нива на проходимост и лукс, непознати досега в сегмента на средноразмернитевисокопроходими автомобили. Новият RangeRoverVelar е много добре позициониран ценово у нас, като стартовата му цена започва от 118 800 лева, а богато оборудваните модели достигат 180 000 лева.

При Ford акцентът е малко по-различен – новата Fiesta.

Малкият хечбек смени поколенията си съвсем наскоро, като има амбиции да запази лидерските си позиции в сегмента. Моделът идва с огромен брой комбинации – както във външния вид и оборудването, така и в задвижващите системи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ