Еуфорията по електромобилите отшумява, производителите отлагат плановете си

Еуфорията по електромобилите отшумява, производителите отлагат плановете си

Еуфорията по електромобилите отшумява, производителите отлагат плановете си

В продължение на години автомобилната индустрия беше в състояние на еуфория по отношение на електромобилите. Производителите на автомобили представяха оптимистични прогнози за продажбите на електрически модели и обявяваха амбициозни цели за растеж. Уолстрийт повиши оценките както на старите производители на автомобили, така и на новосъздадените компании, отчасти въз основа на техните виждания за бъдещето на електромобилите, съобщи CNBC .

Сега възторгът намалява и компаниите отново насърчават избора на потребителите. Автомобилни производители от Ford Motor  и General Motors  до Mercedes-Benz, Volkswagen, Jaguar Land Rover и Aston Martin свиват или отлагат плановете си за електрически превозни средства.

Дори американският лидер в производството на електрически превозни средства Tesla, който държи дял от над 50% от продажбите на електромобили в страната, се подготвя за "може би значително по-нисък" темп на растеж, според официални оценки от края на януари главният изпълнителен директор Елон Мъск.

Широкото завръщане към по-смесено предлагане на превозни средства - с газова гама от автомобили наред с хибриди и напълно електрически варианти - все още предполага изцяло електрическо бъдеще, но с много по-бавен темп на приемане от очакваното преди.

"Това, което видяхме през 21 и 22 г., беше временен пазарен скок, при който търсенето на електромобили наистина се повиши", каза Марин Джая, главен оперативен директор на звеното за електромобили на Ford. Компанията значително увеличава производството и продажбите на хибридни модели, което може да помогне за улесняване на прехода към електрифицирани превозни средства за водачите, които може да не са готови за напълно електрически модели. Те също така могат да помогнат на компаниите да отговорят на по-строгите федерални стандарти за въглеродни емисии.о време на неотдавнашно интервю за CNBC. "То все още расте, но не с темповете, с които смятахме, че може да расте през 21 и 22 г."

GM, който е първият традиционен производител на автомобили, който се насочи към електрическите превозни средства, планира да пусне в продажба хибридни електрически превозни средства с възможност за включване към електрическата мрежа, както и автомобили на бензин. Други, като Hyundai Motor,  Kia, Toyota Motor, и евентуално Volkswagen, планират да предложат различни нива на електрификация в своите модели.

"Смятам, че балансираният подход е най-добрият начин", заяви главният изпълнителен директор на VW of America Пабло Ди Си пред CNBC миналия месец, като добави, че води разговори за въвеждане на хибридни автомобили в САЩ. автомобилният производител понастоящем продава хибридни автомобили в Европа, но нито един в Щатите.

"Тези технологии съществуват в рамките на групата VW, независимо дали става въпрос за хибриди или plug-in хибриди", каза той. "Мисля, че е въпрос на време да ги въведем тук."

За да сме наясно, въпреки че потребителското търсене на електрически автомобили не се е проявило по начина, по който ръководителите са очаквали, все пак се предвижда продажбите на тези автомобили да се увеличат през следващите години.

Продажбите на електромобили в САЩ са били рекордните 1,2 млн. единици през миналата година, което представлява 7,6% от общия национален пазар, по оценки на Cox Automotive. Този дял се очаква да нарасне до 30-39% до края на десетилетието, според прогнозите на анализаторите.

"Пазарът никога нямаше да направи плавен преход към електрическите превозни средства и ние очаквахме забавяне на тази промяна, тъй като ранните потребители бяха удовлетворени", казва Сам Фиорани, вицепрезидент на отдела за глобално прогнозиране на автомобили в AutoForecast Solutions. "Преминаването към по-малко технически грамотни купувачи ще забави ръста на пазарния дял на електромобилите през следващите няколко години."

С появата на ESG инвестирането - или инвестирането, насочено към екологични, социални и управленски принципи - през последните години и с превръщането на Tesla от нишов играч на пазара на електромобили в най-ценения автомобилен производител по пазарна капитализация в световен мащаб през 2020 г., автомобилната индустрия до голяма степен се съобрази с това и започна да чертае своя път напред в областта на електромобилите.

Производителите на автомобили искаха да подражават на успеха на Tesla, като някои от тях обещаха да предлагат изключително електрически автомобили в недалечно бъдеще.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ