Франция отпуска на Renault Group гарантиран заем от 5 млрд. евро
Франция предостави на френския производител на автомобили Renault гарантиран заем от 5 милиарда евро, за да улесни ликвидността на компанията след спирането поради пандемията на коронавирус. Споразумението, което вече е ратифицирано, е постигнато заедно с консорциум от банки: BNP Paribas, Crédit Agricole, HSBC Франция, Natixis и Société Générale. Франция, която притежава 15% от капитала на Renault, даде предимството на програмата за преструктуриране, представена от марката на 29 май, която предвижда 14 600 съкращения по целия свят, като от тях 4600 ще са на френска територия, информира eleconomista.es.
Тази кредитна линия, която може да се използва изцяло или отчасти, ще гарантира нуждите на ликвидността на групата в контекста на "безпрецедентна криза", обясняват от Renault. Основните характеристики на линиите на гарантиран кредит са, че средствата могат да се използват един или повече пъти преди 31 декември 2020 г. Освен това, първоначалният падеж на всяко използване от 12 месеца, с възможност Renault да удължи допълнителния период от три години, като френската държава гарантира до 90% от заемната сума.
За да предложи публични гаранции, Франция поиска от Renault различни ангажименти, свързани с електрическите превозно средство, както и най-модерните технологични дейности да бъдат локализирани на територията на страната. Миналия понеделник френският министър на икономиката Бруно Льо Мейр се срещна с Renault, за да разбере как ще се осъществи тази реорганизация и най-вече да види как тази ситуация ще се отрази на френските служители.
Планът на Renault
С плана, представен от Renault, се цели спестяване на 2,1 млрд. евро до 2022 г., а също така включва преоразмеряване на индустриалните му мощности. Идеята на френската марка е да преразгледа световния производствен капацитет, така че до 2024 г. той да бъде 3,3 милиона автомобила, в сравнение с 4 милиона през 2019 г., което би означавало намаление от 17,5%.
Планът на Renault включва процес на оптимизиране на индустриалните ресурси на стойност 650 милиона евро. За да постигне тези цели, компанията започна консултация, за да проучи от заводите в Douai и Maubeuge създаването на център за високи постижения, оптимизиран за електрически и леки превозни средства. По същия начин марката рефлектира върху преобразуването на завода в Dieppe, след като производството на Apline A110 приключи. От своя страна френската фабрика във Флинс ще бъде домакин на дейностите, извършвани в завода Choisy-le-Roi, където ще бъде създадена "екосистема с кръгова икономика". Освен това Renault ще извърши стратегически преглед на фабриката Caudan.
Извън Франция плановете за увеличаване на производствения капацитет в Мароко и Румъния са спрени, докато се проучи адаптирането на производствените мощности на групата в Русия, както и рационализирането на производството на редуктори в световен мащаб.
От друга страна, Renault се ангажира да оптимизира поддържащите функции с цел да спести 700 милиона евро. За целта ще бъдат ревизирани общите и маркетинговите разходи.
Ще бъдат намалени и инженерните разходи с 800 милиона евро, като се използват активите, подсилени от Алианса, които поддържа заедно с Nissan и Mitsubishi. За да се постигнат тези спестявания, дизайнът и разработването на превозни средства ще бъдат оптимизирани. Ще се оптимизират и ресурсите за научноизследователска и развойна дейност извън Франция и подизпълнители, наблягайки повече върху използването на цифровите ресурси и разработването на стратегически технологии с висока добавена стойност в инженерните центрове.
Източник: eleconomista.es
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.