Германия и Франция фокусират държавната помощ върху електромобилите

Германия и Франция фокусират държавната помощ върху електромобилите

Германия и Франция съсредоточиха държавната помощ в автомобилния сектор върху насърчаване на покупките на електрифицирани превозни средства, било чрез покупка или чрез развитие на инфраструктура за зареждане. С тези планове и двете страни искат да заемат позиции в надпреварата за електрификация.

В случая на Германия държавата одобри стимулиращ пакет за автомобилния сектор, който достига 11,7 милиарда евро. От това разпределение на бюджета 2,2 млрд. евро ще отидат за стимули за закупуване на превозни средства с нулеви емисии и автопаркове на електрически превозни средства. Освен това ще бъдат отпуснати още 2,5 млрд. евро за развитие на инфраструктури за презареждане и производство на батерии, докато други 7 млрд. евро ще бъдат отделени за ускоряването на използването на водород като енергия.

По същия начин Германия е изключила от тези стимулиращи планове модели, задвижвани от двигатели с вътрешно горене (дизелови и бензинови). Те ще се възползват от намалението на ДДС от 19% на 16%, което Ангела Меркел представи с цел да съживи търсенето на превозни средства в страната. Както германският канцлер изтъкна, „намалението на ДДС ще бъде ясна отстъпка за всички видове автомобили, но също така ще стартираме специфични стимули за електрическа мобилност, в рамките на които ще има инвестиции в таксуваща инфраструктура“.

Франция от своя страна представи план за помощ от 8 млрд. евро на тази индустрия чрез различни стимулиращи пакети за облекчаване на щетите, причинени от пандемията. От тях 7 млрд. евро ще отидат за производството на електрически превозни средства в страната през следващите 5 години, а остатъкът ще послужи за стимулиране на търсенето. Дотогава Макрон иска милион електрифицирани превозни средства да бъдат произведени в неговата страна.

Първите 5 млрд. евро са ​​за Renault, от които френската държава притежава 15% от капитала. Останалите ще бъдат насочени към адаптиране на централите, така че те да бъдат посветени на производството на електроенергия и план, който насърчава търсенето.

Испанският премиер Педро Санчес също подготвя план за помощ за автомобилния сектор, който ще бъде представен „възможно най-скоро“, очертан основно в шест мерки за прилагане: обновяване на автомобилния парк с стимули за придобиване на устойчиви автомобили, инвестиции в научни изследвания и развойна дейност, данъчно облагане, ликвидност и финансиране на съответните дружества, инвестиции в средствата за производство и мерки на работното място.

Докато Германия (първи европейски производител и четвърти в световен мащаб) и Франция (трети европейски производител и десети в света) основават плановете си за автомобилна помощ в надпреварата за електрификация, ролята на Испания (втори европейски производител и осми в света) е по-сложна. Първо, защото макар европейските партньори да притежават проценти от капитала на всеки от техните основни производители, Испания не е част от капитала на нито една автомобилна компания, което усложнява преговорната й позиция.

В допълнение, тази година влиза в сила европейският регламент за WLTP, с който Европейският съюз ще оценява емисиите от превозните средства, продавани от различните автомобилни групи на Стария континент. Целта е средната стойност на емисиите от продадените превозни средства да не генерира повече от 95 грама CO2 на изминат километър. В случай, че не отговарят на тези нива, компаниите са застрашени от плащането на милиони глоби, тъй като те ще трябва да платят 95 евро за всеки грам и продадено превозно средство, което надвишава тези цифри.

Един от основните проблеми за електрификацията на испанския автопарк е липсата на пунктове за презареждане. Според уебсайта на electromaps в Испания има общо 5 831 точки за зареждане, ниска цифра в сравнение с тази на Франция, която има 11 219, и тази в Германия, която има 10 511. Що се отнася до конекторите, в Испания има 15 390 щепсела за зареждане на електрифицирани превозни средства, по-малко от тези на Франция (24 561) и Германия (23 478). Тази ситуация усложнява навлизането на този тип модели по испанските пътища, тъй като липсата на такава инфраструктура затруднява придобиването на електрически или хибридни превозни средства. 

Източник: eleconomista.es

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ