Групата Renault-Nissan-Mitsubishi ще произвежда съвместно половината си модели до 2025-а

Групата Renault-Nissan-Mitsubishi ще произвежда съвместно половината си модели до 2025-а

Автомобилното обединение Renault-Nissan-Mitsubishi обяви, че до 2025 г. ще разработва и произвежда съвместно близо 50% от моделите си с цел да се засили рентабилността на трите компании. Очаква се новата схема да доведе до намаляване на разходите и инвестициите за всеки модел до 40%, информират Ройтерс и Франс прес. 

Стратегията се основава на схема "водач-последовател" ("leader-follower"), с референтно предприятие за всеки модел, географски район и технологии, като другите две се възползват от уменията и промишлените мощности на водача. Така синергиите ще се засилят, за да се оптимизира подялбата на фиксираните разходи, както и експлоатацията на активите на всяка компания, посочва групата. 

Целта е да се укрепи стратегията за стандартизация от платформата до готовия автомобил. Производството на разработените коли ще се извършва в един единствен завод на групата, когато това бъде уместно. 

Например модернизацията на високопроходимите средно големи Рено Каджар (Renault Kadjar) и Нисан Кашкай (Nissan Qashqai) ще се ръководи от Nissan, а обновяването на малките градски 4х4 като Рено Каптюр (Renault Captur) и Нисан Джук (Nissan Juke) ще се ръководи от Renault. 

Що се отнася до географското разпределение, Нисан ще стане референтен за Китай, Северна Америка и Япония, а Рено - за Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка. Mitsubishi става лидер за страните от Югоизточна Азия и Океания, информира БТА. 

Трите компании ще си разпределят и отговорностите по множество ключови технологии. Nissan ще оглави безпилотните коли и двигателите на бъдещите електрически модели. Renault ще отговаря за свързаните с интернет технологии, основаващи се на операционната система Андроид (Android), използвана в цял свят освен в Китай, където Nissan ще бъде водещ. Френският автомобилостроител ще ръководи и електрическото и електронно оборудване на автомобилите. Mitsubishi става референтен за хибридните технологии (бензин-електричество) на средно големите и големите автомобили. 

Междувременно, Renault представи в петък планове за драстични икономии, включващи закриване на обекти и съкращаване на 15 000 работни места в цял свят, от които 4500 във Франция. Мярката се предприема в рамките на план за икономии за 2 милиарда евро за период от три години, включващ преструктуриране на инженеринговата дейност и средствата за производство.  Планът на групата, обединяваща пет марки - освен Renault, също и Алпин (Alpine), Дачия (Dacia), Лада (Lada) и Самсунг мотърс (Samsung Motors) - засяга четири обекта във Франция: в Кодан, Шоази-льо-Роа, Диеп и Мобьож. Той включва и прекратяване на производството на автомобили във Флен и спиране на модела Зое (Zoe) след 2024 година. Заводът там ще бъде преструктуриран и ще поеме дейността на обекта в Шоази-льо-Роа, където 260 души работят по рециклиране на авточасти. 

Ден по-рано, от японския автомобилен производител Nissan Motor Co. обявиха, че затварят за постоянно заводите си в Барселона, в каталунската област на Испания. В резултат на това решение близо 3 хил. души ще останат без работа. Властите предварително са отправили предложения за запазване на завода и са призовали ръководителите да помислят за алтернативи, но безуспешно. Профсъюзите на работниците предупреждават, че още 25 хил. работни места са застрашени индиректно. В момента компанията преминава през дълбоко преструктуриране, като се фокусира върху Китай, Северна Америка и Япония. Nissan ще остави Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка на партньора си Renault, а Югоизточна Азия и Океания – на Mitsubishi.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борба с водната криза: Англия строи два нови язовира за първи път от 30 години
На днешната дата, 31 май. Международен ден за борба против тютюнопушенето
Премиерът Росен Желязков прие покана на Зеленски за срещата "Украйна-Югоизточна Европа"
Rakuten Viber представя нови интерактивни инструменти за по-ефективна бизнес комуникация
Времето: Нови следобедни валежи се задават от запад
Бившият президент Байдън е оптимистично настроен за заболяването си и смята, че може да "победи това"
Неизвестно за известните: Спечелена олимпиада по математика е първата стъпка на милиардер и онлайн търговец на дребно
Тръмп подготвя двойно увеличение на митата за внос на стомана и алуминий