Автомобили

Китайските производители на електромобили се стремят към повече европейски продажби

Китайските производители на електромобили се стремят към повече европейски продажби

Китайските производители на електромобили се стремят към повече европейски продажби

Китайските производители на електрически превозни средства са си поставили за цел да спечелят европейските шофьори и големи корпоративни клиенти с по-достъпни автомобили, които се предлагат с най-добри оценки за безопасност и много високотехнологични функции. През последните няколко месеца няколко китайски електромобила получиха петзвездни оценки от Европейската програма за оценка на нови автомобили (NCAP) - постижение, което изисква зареждане на превозни средства с активни и пасивни функции за безопасност, които надхвърлят законовите изисквания, предава Ройтерс.

"Всички китайски производители на електромобили искат да получат оценка от пет звезди на Euro NCAP, за да бъдат по-конкурентоспособни на европейския пазар", заяви Браян Гу, президент на китайския производител на електромобили Xpeng. 

Компанията Xpeng е прекарала последните три години в изграждането на магазини и сервизни центрове в Дания, Холандия, Норвегия и Швеция - с някои първоначални продажби в Норвегия - преди официалното пускане на пазара през следващата година на своя електрически седан P7 и G9 спортен автомобил (SUV) в четирите страни.

"Китайските производители на електромобили признаха, че безопасността играе невероятно важна част от процеса на продажба", каза Матю Ейвъри, директор в Thatcham Research, британски изследователски център за автомобили, финансиран от застрахователи и член на борда на Euro NCAP.

Оценките от пет звезди на Euro NCAP се смятат за ключови за преодоляване на остатъчните европейски опасения относно качеството на произведените в Китай автомобили, след като ужасните провали на краш тестовете през 2006 г. и 2007 г. създадоха впечатление, че колите от Китай не са безопасни.

Може би по-важното за продажбите е, че високите оценки за безопасност отварят потенциално огромния пазар на корпоративен автопарк за китайските производители на електромобили.

Продажбите на автопарк съставляват около половината от всички продажби на автомобили на основните пазари, включително Германия, Франция и Обединеното кралство, и много корпоративни купувачи отдават голямо значение на безопасността.

"Продажбите на автопаркове са много важни и много автопаркове имат задължителен рейтинг от пет звезди за закупуване на автомобили", добавя Матю Ейвъри.

Компании за коли под наем

Много автопаркове искат бързо да преминат към електромобили, за да постигнат целите за устойчивост. Но корпоративните автопаркове се борят да получат достатъчно електромобили в Европа, тъй като проблемите с веригата за доставки увеличиха времето за изчакване за някои модели до повече от 12 месеца.

Високото търсене на електрически автомобили на фона на недостига на веригата за доставки позволи на европейските производители на автомобили да повишат цените на електрическите превозни средства и да се съсредоточат повече върху клиентите на дребно, а не върху клиенти като фирмите за коли под наем, които традиционно са били по-малко печеливши за тях.

През октомври германската компания за коли под наем Sixt заяви, че ще купи около 100 000 електрически превозни средства от BYD, като започне с Atto 3 SUV, който получи желаната петзвездна оценка от Euro NCAP същия месец.

Китайската Great Wall Motors (GWM) получи пет звезди през септември за хибридния си SUV Coffee 01 с марката WEY и електрическия седан Funky Cat с марката ORA.

Европейските производители на автомобили също се стремят към оценка с пет звезди за своите електромобили и хибриди, от BMW iX до Volkswagen ID.4 и ID.5.

През октомври Mercedes получи най-високата оценка за своя седан EQE, а неговите функции за подпомагане на водача получиха най-високите оценки до момента от Euro NCAP.

"Китайският производител на електромобили Aiways все още не е преминал своя електрически кросоувър U6 през NCAP, но той също се стреми към най-високия рейтинг, който се предлага, каза Александър Клоуз, който ръководи операциите на автомобилния производител извън Китай. Той каза, че Aiways е инвестирала в допълнителни функции за безопасност за U6, за да отвори възможностите за продажби на европейски автопаркове, включително фирми за коли под наем, когато бъде пуснат в продажба следващата година.

"Ще има естествено търсене на превозни средства като нашите, които са напълно оборудвани и се предлагат на много конкурентни цени", каза още Александър Клоуз, добавяйки че Aiways се надява да продаде 30 000 EV в Европа през 2023 г., спрямо около 5 000 тази година.

Основно изискване

Френската автомобилна консултантска компания Inovev обяви, че около 155 000 произведени в Китай коли са били продадени в Европа през първите девет месеца на 2022 г., или 1,4% от пазара. Китайските фирми са на път да достигнат 150 000 автомобила тази година, което е почти двойно повече от 80 000 продадени през 2021 г.

Но почти половината от продадените китайски автомобили са електромобили, според Inovev, което им дава 5,8% дял от европейския пазар на изцяло електрически превозни средства.

Вицепрезидентът на Inovev Джамел Таганца каза, че в рамките на няколко години всички китайски автомобили, продавани в Европа, ще бъдат електромобили. 

До 2030 г. Inovev изчислява, че електромобилите ще съставляват 40% от продажбите на нови автомобили в Европа и че китайските марки ще представляват между 12,5% до 20% от този изцяло електрически пазар, с продажби между 725 000 и 1,16 милиона автомобила.

Получаването на оценка от пет звезди е скъпо за производителите на автомобили, защото означава инвестиране в допълнителни функции за безопасност от допълнителни въздушни възглавници до избягване на сблъсък, системи за подпомагане на водача и наблюдение на водача.

Матю Ейвъри от Thatcham каза, че китайските производители на електромобили са се ангажирали активно с Euro NCAP и с нетърпение правят необходимите инвестиции, за да получат най-високи оценки.

BYD пуска три автомобила на няколко европейски пазари и ще добави още модели и пазари през следващата година, всички от които трябва да имат най-висок рейтинг за безопасност, казва Майкъл Шу, управляващ директор на BYD Европа.

Междувременно ORA Funky Cat на Great Wall Motor ще бъде пуснат във Великобритания, Германия, Ирландия и Швеция по-късно тази година. Започвайки от около 32 000 паунда ($36 330) във Великобритания, или около 5 000 паунда по-евтино от ID.3 на VW, функциите на Funky Cat включват лицево разпознаване за запазване на предпочитанията за сядане, системи за подпомагане на водача, камера за заден ход и безжично зареждане на телефона. 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Не намериха купувач за емблематичните марки водка "Столичная" и "Московская"
Германската полиция арестува 25 души от заговорническа група за държавен преврат
Комисия гласува на първо четене държавата да може да поема контрола над "Лукойл Нефтохим"
На днешната дата, 8 декември. Честит празник, студенти!
Петролът поскъпна на фона на надеждите за увеличение на търсенето в Китай*
Володимир Зеленски е личност на годината на списание „Тайм“
Проф. Кантарджиев: Три са инфекциите, които ще са на обществено внимание декември и януари
Компания на бившия президент на САЩ Trump Organisation бе призната за виновна за данъчни измами