Най-големите японски автомобилни компании на прицел в разрастващ се скандал с безопасността

Най-големите японски автомобилни компании на прицел в разрастващ се скандал с безопасността

Най-големите японски автомобилни компании на прицел в разрастващ се скандал с безопасността

Най-големите японски автомобилни производители са в центъра на нов скандал, свързан с безопасността на техните автомобили след като японското министерство на транспорта нареди да извършат вътрешни проверки на подаваните от тях данни.

„Министерството нареди на 85 производители на автомобили и други компании да разследват и да докладват дали е имало фалшифициране на данни. В резултат на това до края на май общо петима производители на автомобили са докладвали за такива действия. Това подкопава доверието на потребителите и самата система за сертифициране на автомобили. Министерството ще продължи да разследва петте компании и ще предприеме строги мерки въз основа на резултатите", се казва в изявление на ведомството, цитирано от международните информационни агенции.

От министерството уточняват, че става дума за някои от най-големите концерни сред които Toyota, Mazda, Honda, Suzuki и Yamaha.

Ведомството е наредило на Toyota, Mazda и Yamaha да преустановят доставките на някои автомобили.

Министерството поиска от автомобилните производители да направят проверки на заявленията си за сертифициране на превозни средства след скандала с фалшифицирани данни от тестове за безопасност и други нарушения в подразделението за компактни автомобили Daihatsu на Toyota, който избухна миналата година.  Тогава фирмата установи повече от 170 нарушения, които обхващат десетки модели, продавани под марката Toyota.

Toyota, най-големият автомобилен производител в света по обем, съобщи, че временно е спрял доставките и продажбите на три модела автомобили, произведени в Япония. Днес се очаква и официално изявление на председателят Акио Тойода. Говорител на Toyota добави, че компанията все още разследва въпроси, свързани с горивната ефективност и емисиите на автомобилите, и има за цел да приключи разследването до края на юни.

Отделно министерството на транспорта съобщи, че ще извърши проверки на място в централата на Toyota във вторник.

Друг голям японски автомобилен производител Mazda спря доставките на спортния си автомобил Roadster RF и хечбека Mazda2 от четвъртък миналата седмица, след като установи, че работници са променили резултатите от тестовете на софтуера за управление на двигателя, се казва в изявление.

Освен това е установено, че краш тестовете на моделите Atenza и Axela, които вече не се произвеждат, са били манипулирани чрез използване на таймер за задействане на въздушните възглавници по време на някои тестове за челен сблъсък, вместо да се разчита на бордовия сензор за засичане на удара.

Yamaha съобщи, че е спряла доставките на спортен мотоциклет.

Honda, която също трябва да проведе пресконференция по-късно през деня, заяви, че е открила нарушения при тестове за шум и мощност за период от повече от осем години до октомври 2017 г. при около две дузини модели, които вече не се произвеждат.

От компанията признават, че са предоставила неадекватни данни при тестовете за защита на пешеходците и пътниците за три серийни модела - Corolla Fielder, Axio и Yaris Cross - и грешки в краш тестовете и други тестови методи за спрени от производство версии на четири популярни модела, включително един, продаван под луксозната марка Lexus.

В същото време от Toyota успокояват, че няма нарушения на правилата, свързани с експлоатационните характеристики, и че не е необходимо клиентите да спрат да използват автомобилите си. При разразилия се неотдавна скандал с Daihatsu комисията установи, че звеното е фалшифицирало тестовете за безопасност при страничен сблъсък, проведени за 88 000 малки автомобила, повечето от които продавани като Toyota.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ