Проучване: Камионите без емисии имат бъдеще, ако поевтинеят с 50%

Цените на камионите без вредни емисии трябва да паднат наполовина, за да станат достъпна алтернатива на дизеловите модели - необходима стъпка за постигане на целите на Европейския съюз в областта на климата. Това се казва в публикувано в сряда проучване на консултантската компания McKinsey.
По-малко от 2 % от тежкотоварните превозни средства в ЕС вече са електрически и водородни. За да се постигнат целите на блока за намаляване на въглеродните емисии, делът им трябва да нарасне до 40% от новите продажби до 2030 г., показва проучването, публикувано преди изложението за товарни автомобили IAA Transportation 2024 в Хановер.
В момента производствените разходи за електрически камиони са 2,5-3 пъти по-високи от тези за дизеловите, а тъй като логистичните фирми не желаят да приемат по-високи разходи за превоз на товари без емисии, тази цел все още е далечна, пише в проучването.
За да се преодолее този проблем, цените на новите електрически камиони трябва да бъдат с не повече от 30% по-високи от тези на дизеловите модели, което ще изисква технологичен скок в разработването и производството на батериите, казват от McKinsey.
За успешното изпълнение на стратегията на ЕС за CO2 е необходимо и намаляване на разходите за зареждане с 25%, като до 2035 г. в Европа трябва да бъдат инсталирани 900 000 частни зарядни точки. Това ще изисква инвестиции в размер на 20 млрд. долара, се казва още в проучването.
Китайските производители представляват друго предизвикателство за европейските производители на камиони, тъй като предлагат конкурентни продукти на по-ниски цени. Те вече са спечелили 20% дял от пазара на автобуси.
„Не мисля, че е невъзможно това действително да се случи при електрическите камиони с течение на времето“, каза Анна Херлт, ръководител на консултантския отдел за търговски превозни средства в McKinsey, която е съавтор на проучването.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Времето: Остава облачно, а сутринта и с валежи от дъжд
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |На днешната дата, 9 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |Данъчни реформи: Основателят на Revolut се премести от Великобритания в ОАЕ
Компании |Защо неподчинението е важно и как да го практикуваме?
Техники за успех |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |Урсула фон дер Лайен: Русия иска да всее раздор в ЕС, трябва да отговорим с единство
ЕС |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.