Проучване: Камионите без емисии имат бъдеще, ако поевтинеят с 50%
Цените на камионите без вредни емисии трябва да паднат наполовина, за да станат достъпна алтернатива на дизеловите модели - необходима стъпка за постигане на целите на Европейския съюз в областта на климата. Това се казва в публикувано в сряда проучване на консултантската компания McKinsey.
По-малко от 2 % от тежкотоварните превозни средства в ЕС вече са електрически и водородни. За да се постигнат целите на блока за намаляване на въглеродните емисии, делът им трябва да нарасне до 40% от новите продажби до 2030 г., показва проучването, публикувано преди изложението за товарни автомобили IAA Transportation 2024 в Хановер.
В момента производствените разходи за електрически камиони са 2,5-3 пъти по-високи от тези за дизеловите, а тъй като логистичните фирми не желаят да приемат по-високи разходи за превоз на товари без емисии, тази цел все още е далечна, пише в проучването.
За да се преодолее този проблем, цените на новите електрически камиони трябва да бъдат с не повече от 30% по-високи от тези на дизеловите модели, което ще изисква технологичен скок в разработването и производството на батериите, казват от McKinsey.
За успешното изпълнение на стратегията на ЕС за CO2 е необходимо и намаляване на разходите за зареждане с 25%, като до 2035 г. в Европа трябва да бъдат инсталирани 900 000 частни зарядни точки. Това ще изисква инвестиции в размер на 20 млрд. долара, се казва още в проучването.
Китайските производители представляват друго предизвикателство за европейските производители на камиони, тъй като предлагат конкурентни продукти на по-ниски цени. Те вече са спечелили 20% дял от пазара на автобуси.
„Не мисля, че е невъзможно това действително да се случи при електрическите камиони с течение на времето“, каза Анна Херлт, ръководител на консултантския отдел за търговски превозни средства в McKinsey, която е съавтор на проучването.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.