Роботаксито на Tesla ще се сблъска с въпроси и проверки по време на представянето тази седмица
Tesla е изправена пред преломен момент в четвъртък, когато главният изпълнителен директор Илон Мъск ще излезе на сцената на холивудското студио Warner Bros, за да разкрие дълго отлаганите планове за роботизирани таксита - проект, който възроди акциите на производителя на електрически превозни средства, въпреки охлаждането на очакванията за растеж, предаде Ройтерс.
Мъск заяви, че роботаксито на Tesla - наречено Cybercab - ще бъде нов модел превозно средство, което може да се движи само и да работи с платформата на Tesla за превоз на пътници. Tesla също така ще позволи на собствениците да печелят пари от автомобилите си, като ги пускат в мрежата за споделено пътуване като автономни таксита, което той нарече „комбинация от Airbnb и Uber“.
Системата на Tesla разчита на камери и изкуствен интелект, за да управлява настоящите автомобили, с наблюдение от страна на водача, но без скъпоструващия допълнителен хардуер, свързан с радарни системи и лидарни технологии, които използват другите играчи на пазара на роботизирани таксита.
Мъск очаква, че усъвършенстването на тази технология ще му позволи да пробие в една все още зараждаща се и строго регулирана индустрия, която е довела до загуби за милиарди долари за други.
Инвеститорите, привлечени от прогнозата на Мъск, че бизнесът с роботизирани таксита на Tesla може да повиши оценката на компанията до 5 трилиона долара от сегашните 750 милиарда долара, искат да видят прототип и да научат колко бързо Мъск може да го произвежда масово и с печалба. Те искат да разберат регулаторните пречки и как FSD, който все още се категоризира като вид частична автоматизация, може да стане по-безопасен от човешкия шофьор. „Те трябва да започнат работа, защото това се обсъжда, говори се, говори се и се обявява под различни форми от известно време“, казва Елиът Джонсън, главен инвестиционен директор в Evolve ETFs, който управлява инвестиции в Tesla. Той не очаква нищо от обявеното в четвъртък да окаже финансово въздействие в продължение на една-две години.
През 2019 г. Мъск заяви, че е „много сигурен“, че компанията ще разполага с работещи роботокси до следващата година. Тази година той отложи плановете си за нов, достъпен автомобил в рязък завой към роботоксите. Според него Tesla „трябва да се разглежда като компания за роботика с изкуствен интелект“, а не като производител на автомобили.
Малко наблюдатели, ако изобщо има такива, очакват напълно функциониращ продукт. „Смятаме, че събитието за роботакси ще бъде с дълга визия и с кратки непосредствени резултати или допълнителни приходи“, каза анализаторът на Bernstein Тони Саконаги в изследователска бележка. „Компанията има опит - особено в областта на FSD - в това да бъде прекалено оптимистична и има "дявол в детайлите.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.