Toyota запази позицията си на най-голям производител на автомобили в света
Японският гигант Toyota Motor запази короната си като най-големият производител на автомобили в света за четвърта поредна година, след като отчете рекордни годишни продажби от 11,2 милиона превозни средства през 2023 г., предаде Ройтерс.
Този резултат идва въпреки скандалите в три подразделения на концерна, за който неговият председател се извини днес.
Японският автопроизводител отчете скок от 7,2% в глобалните продажби на групата миналата година, като това включва продажбите на производителя на малки автомобили Daihatsu и подразделението за камиони Hino Motors.
Тези две дъщерни дружества и филиалът Toyota Industries са засегнати от проблеми с управлението, включително компрометирани процедури за тестване на сертифициране на автомобили и двигатели, които потенциално биха могли да навредят на глобалната репутация на марката за качество и безопасност.
„Бих искал да изразя най-дълбоките си извинения на нашите клиенти и заинтересовани страни за неудобството и загрижеността, причинени от последователните нередности в Hino Motors, Daihatsu и Toyota Industries“, каза председателят на Toyota Акио Тойода пред репортери на събитие за представяне на визията на Toyota group, която е основана от неговия прадядо и веч включва 17 компании.
„Бъдете честни и правете нещата по правилния начин“, е един от призивите, към служителите на компанията.
Компанията заяви, че решението събитието, първоначално планирано за 14 февруари - рождения ден на покойния ѝ основател Сакичи Тойода, да се проведе по-рано е свързано именно със скорошни нередности в компаниите от групата на Toyota.
Силни продажби
Глобалните продажби на групата на Toyota надхвърлиха 10 млн. превозни средства за девет от последните 10 години, с изключение на 2020 г., когато пандемията от COVID-19 нанесе удар върху автомобилния сектор.
Намиращият се на втора позиция Volkswagen Group отчете 12% ръст на доставките през миналата година до 9,2 милиона превозни средства, отбелязвайки възстановяване след пандемията, тъй като проблемите с веригата за доставки отслабнаха.
Данните от вторник показаха, че продажбите на основното подразделение на Toyota, което включва едноименната марка и бранда Lexus, са достигнали рекорд от 10,3 млн. превозни средства през 2023 г.
Хибриди съставляват около една трета от тях. Изцяло електрическите превозни средства с представляват по-малко от 1%.
Toyota обаче рискува забавяне на импулса на продажбите на групата, след като Daihatsu спря миналия месец доставките на всичките си автомобили след разследване на безопасността, при което бяха открити проблеми, засягащи 64 модела, включително почти две дузини, продавани под марката на Toyota.
Daihatsu съобщи във вторник, че глобалното му производство е спаднало с 25% до 121 000 автомобила през декември, а продажбите му в световен мащаб са намалели с около 8% през този месец. Министерството на транспорта на Япония отмени забраната за доставки на 10 автомобила Daihatsu по-рано през деня.
В понеделник Toyota разкри, че спира доставките на някои модели на едноименната марка, включително камиона Hilux и SUV Land Cruiser 300, след като независим панел разкри нередности при тестове за дизелови двигатели, разработени от доставчика Toyota Industries.
През 2022 г. друга комисия, натоварена с разследването на скандал с емисиите в Hino Motors, установи, че звеното за камиони е фалшифицирало данните за емисиите, датиращи от 2003 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.