Volkswagen обяви целите си – да стане световен лидер на пазара за електрически коли
Volkswagen иска да се издигне до 2025 година до „световен лидер на пазара” за електрически коли. Това заяви днес нейният директор Херберт Дис на пресконференция в централата на автомобилния концерн във Волфсбург, в северната част на Германия.
През 2020 година Volkswagen ще започне офанзива в сектора на електрически автомобили, в който той изостава в сравнение с някои конкуренти. До 2025 година предвиждаме да продаваме по 1 милион електрически коли годишно и да станем световен лидер на пазара за електрически автомобили, заяви Дис при представяне на стратегията на Фолксваген до 2025 година и след това.
В САЩ, където марката изпитваше затруднения дори преди избухването на „дизелгейт” през септември 2015 година, Volkswagen планира да завоюва статута на автомобилопроизводител в нишата „значителен е рентабилен”, се допълва в комюникето на компанията, цитирано от АФП.
Volkswagen планира да заложи най-вече на големите градски 4х4, които се търсят много от американските клиенти, и да започне местно производство на електрически коли през 2021 година.
Дис обяви други важни насоки като разширяване на присъствието на марката във всички райони на света в горния сегмент и да реформира вътрешната организация, за да бъде развита най-вече културата на дебата.
От финансова гледна точка Volkswagen цели значително подобрение на рентабилността си - до 6 на сто до 2025 година след 2 на сто през 2015 година. Компанията обяви в петък, 18 ноември, че ще закрие 30 000 работни места, за да намали разходите на фона на усилията да се възстанови от скандала с манипулираните данни за емисиите вредни газове от дизеловите си автомобили.
Представители на компанията обявиха, че 23 000 работни места ще бъдат закрити в Германия. Мярката ще спести около 3,7 милиарда евро годишно след 2020 година.
Компанията също така се съгласи да плати 15 милиарда долара според споразумение с американските власти и собствениците на около 500 000 автомобила, оборудвани със софтуер, който манипулира данните за отделените вредни газове. Около 11 милиона автомобила по света са били снабдени с това устройство.
Volkswagen обяви, че цели да намали разходите, които не са жизненоважни. Освен това се стреми да пренасочи инвестициите си към електромобили и услуги като споделянето на коли и споделеното пътуване
Източник: БТА
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.